شناسهٔ خبر: 24671402 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل آغاز به کار کرد

R1491/P1014142/S2,24,25/CT11 / R1491/P1014142/S24,2,25/CT11

با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و نمایندگان ستاد مبارزه با مواد مخدر کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل با هدف آگاه‌سازی خانواده‌ها از اثرات مخرب این مواد مخدر آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز با حضور انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، فرید براتی سده معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور و همچنین نمایندگان ستاد مبارزه با مواد مخدر و تیم‌های اجتماع‌محور، طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل با هدف آگاه‌سازی از اثرات مخرب این مواد مخدر آغاز به کار کرد.

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اجرای این طرح در ایام نوروز اظهار کرد: این طرح در دو روز پنجم و سیزدهم فروردین برگزار خواهد شد. طرح اشاره شده با همکاری مددکاران آموزش دیده در روزهای پنجم و سیزدهم فروردین‌ماه و از ساعت 16 تا 22 شب در پایانه‌های مسافربری انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته طرح اشاره شده در فرودگاه‌های مهرآباد، امام خمینی و همچنین پایانه‌های ترمینال‌های شرق، غرب و جنوب انجام خواهد شد. 

محسنی بندپی با اشاره به توزیع بروشورهای پیش‌بینی شده توسط تیم‌های اجتماع‌محور بیان کرد: بروشورهایی توسط سازمان بهزیستی کشور تهیه شده که در آن اطلاعات لازم و عوارض مصرف گل به خانواده‌ها داده می‌شود.  بنا داریم طرح اشاره شده را در سال‌های آتی نیز در سایر استان‌های کشور اجرا کنیم.

به گزارش تسنیم فرید براتی سده معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور با اشاره به شیوه‌های مصرف گل بیان کرد: اغلب به شکل تدخینی است، اما متاسفانه اخیرا مصرف خوراکی آن هم رواج یافته و برخی آن را در کیک و شیرینی به کار می‌برند و در جشن‌ها استفاده می‌کنند که در این صورت عوارض بیشتری را به جا می‌گذارد. 

وی تصریح کرد: متاسفانه مصرف گل و حشیش در کشور ما رتبه دوم را دارد و این خطرات بسزایی را پیش رو دارد. اعتیاد و وابستگی یکی از عوارض گل است و سایر عوارض آن افزایش ضربان قلب، خشک شدن دهان، گلو، گیجی و عدم تمرکز، تکلم آهسته، پرخاشگری و خشم، افسردگی و انزوا سایر عوارض مصرف گل محسوب می‌شوند. 

وی همچنین به اثرات مصرف گل روی حافظه و عدم تمرکز اشاره کرد و گفت: توهم و هزیان سایر علائم عوارض مصرف گل هستند. 

براتی با اشاره به دلایل اصلی نوجوانان برای مصرف گل بیان کرد: نگرش و باور غلط در این زمینه بوده که بسیاری از جوانان به سمت ماده توهم‌زای گل گرایش پیدا می‌کنند و این باوری غلط است که در مورد کم‌خطر بودن و عدم اعتیادآوری آن دارند و همین باور موجب شده است بسیاری از نوجوانان این ماده را مصرف کنند و آسیب جدی ببینند.

وی با اشاره به خط تماس 09628 (خط ملی اعتیاد) گفت: خانواده‌ها در صورت نیاز می‌توانند با این تلفن تماس و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند. 

انتهای پیام/ 

نظر شما