شناسهٔ خبر: 24671249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر|دانش‌آموزان بوشهری مهارت‌افزایی می‌شوند

R41363/P1357/S6,53/CT11

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر توجه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان گفت: در راستای مهارت‌افزایی و حرفه‌‌آموزی دانش‌آموزان با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تفاهم‌نامه منعقد شده که باید دانش‌آموزان از این فرصت ممتاز بهره‌مند شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،  ناصر کرمی صبح امروز در همایش تجلیل از طلایه داران تربیت استان بوشهر به مناسبت سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی با بیان اینکه مبنای فعالیت‌های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است اظهار داشت: سند تحول بنیادین بر اساس مبانی دینی و ملی تنظیم شده است و واژه  تربیت در این سند معنای عام دارد که آموزش و پرورش را در خود جای می‌دهد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: بنیانگذاری نهاد امور تربیتی توسط این دو شهید خلاهای آن روزها که به شدت حس می‌شد را پر کرد و به حق وارستگی این دو شخص و عشق آنها به تربیت مکتبی می‌تواند در آینده برای مربیان به عنوان سرمشق و الگو قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، وظیفه مربیان تربیتی  رابه عنوان باغبانان بوستان تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین دانست و افزود: رساندن دانش آموزان به مراتب حیات طیبه از رسالت مهم مربیان نهاد امور تربیتی است.

کرمی با بیان اینکه فناوری‌های امروزه محدود به صنعت و دانشگاه نیست خاطر نشان کردک این فناوری‌ها در کوچکترین فعالیت‌های روزمره انسانی به چشم می‌خورد پس نیاز است که مربیان از این عرصه عقب نمانند.

وی با تاکید بر این نکته که نسل امروز این نیاز را در معلم ایجاد می‌کند  گفت: نسل امروز نیاز دارد که به دانش روز مسلح باشد و از تمام ابزارهای هوشمند در این راستا استفاده کند.

کرمی،  با اشاره به موفقیت‌‌های آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: آموزش و پرورش استان در حوزه‌های پرورشی و تربیت بدنی باوجود مشکلات و دوری از مرکز از استان‌های موفق کشور است و در ارزیابی‌های سالانه حائز رتبه‌های برتر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه تربیت منحصر به مربی پرورشی نیست تاکید کرد: علاوه بر مربیان، هر معلم قبل از توجه به محتوای آموزشی کتاب باید به بعد پرورشی دانش آموزان توجه کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل حوزه پرورشی کم توجهی والدین به این حوزه است افزود: این کم توجهی آسیب‌های اجتماعی آتی را به همراه دارد و غفلت والدین از این حوزه برای جامعه فردا زیان بار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر  با تاکید بر استفاده از هنر در رستای کارآفرینی افزود: اگر یک فراگیر در حوزه پرورشی به خوبی رشد یافته باشد از توانایی خود در کنار علم استفاده می‌کند و در این جامعه که بیکاری در آن بیداد می‌کند  با استفاده از هنر خود کار آفرینی می‌کند.

کرمی با تاکید بر توجه به مهارت‌افزایی دانش‌آموزان گفت: هنر خوب زیستن و مهارت‌های زندگی فارغ از رشته‌های تخصصی دانشگاهی است این هنر به سبب کم توجهی به بعد پرورشی در بین جامعه دانش آموزی و دانشجویی به یغما رفته است.

وی نقش مهم مربیان تربیتی در تشویق دانش‌آموزان به مهارت‌افزایی را مهم دانست و افزود: در راستای مهارت‌افزایی و حرفه‌‌آموزی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تفاهم‌نامه منعقد شده که باید دانش‌آموزان از این فرصت ممتاز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ح

نظر شما