شناسهٔ خبر: 24670716 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

علت نورانیت شیعیان از نگاه آیت‌الله بهجت/ اعمال روز اول ماه رجب

گروه اندیشه ــ آیت‌الله بهجت درباره ادعیه ماه رجب می‌فرمودند: «شیعه را با داشتن این همه ادعیه مأثوره از اهل‌ بیت(ع) غرق در نور می‌بینیم».

صاحب‌خبر -

دوشنبه///نورانیت ادعیه ماه رجب در کلام آیت‌الله بهجت/ اعمال روز اول

به گزارش ایکنا؛ امروز مصادف است با روز اول ماه مبارک رجب که در روایات شیعی توصیه بسیاری نسبت به بهره‌گیری از آن صورت گرفته است. اعمال روز اول این ماه عبارت است از: اول، روزه گرفتن. در روايات ذکر شده است حضرت نوح در اين روز سوار كشتى شد و به كسانى كه با او بودند امر فرمود روزه بدارند. دوم، غسل كردن. سوم، زيارت امام حسين(ع). چهارم، خواندن دعاى طولانى و مفصلى كه سيد در كتاب «اقبال» نقل كرده است.

حضرت آیت‌الله بهجت در طول عمر خود، روزه دو ماه رجب و شعبان را به روزه ماه رمضان متصل می‌کردند و درباره ادعیه این ماه‌ها می‌فرمودند: «شیعه را با داشتن این همه ادعیه مأثوره از اهل‌بیت(ع) غرق در نور می‌بینیم». ایشان طلاب و عموم مردم را به بهره از این نور فرا می‌خواندند و آنها را به مطالعه کتاب اقبال‌الاعمال سیدبن‌طاووس تشویق می‌کردند. ایشان می‌فرمودند: «هر کس که [کتاب] اقبال سید‌بن‌طاووس را نداشت، اساتید ما او را رفیق خود نمی‌شمردند. هر مقدار از اقبال که مطالعه کردنی است، مطالعه و هر مقدار که عمل کردنی است، به هر اندازه حال دارید عمل کنید».

انتهای پیام

نظر شما