شناسهٔ خبر: 24670570 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آیت‌الله جوادی آملی:

طلاب مهارت‌های نگارشی را بیاموزند/ لزوم حمایت حوزه از نخبگان

ابنا

«حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت پور» مدیر حوزه های علمیه خواهران با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با «آیت الله العظمی جوادی آملی» دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت پور» مدیر حوزه های علمیه خواهران با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با «آیت الله العظمی جوادی آملی» دیدار و گفتگو کرد.

«آیت الله جوادی آملی» در این دیدار با اشاره به تفاوت مبنایی دیدگاه اسلام و غرب در خصوص مقام و منزلت زن، بیان داشتند: قرآن کریم، برای «انسان» نازل شده است، چه مونث باشد و چه مذکر! این معنایش این است که روح انسان مجرد است لذا روح، نه مذکر است و نه مونث.

ایشان ادامه دادند: دیدگاه غرب این است که زن و مرد با هم مساوی‌اند چراکه همه حقیقت انسان همین جسم مادی است و لذا زن و مرد با هم مساوی‌اند اما دیدگاه اسلام این است که زن و مرد مساوی‌اند چون این بدن و جسم اصلا اهمیتی ندارد و بر اساس برابری روح، این دو مساوی‌اند! بین این دو دیدگاه بسیار تفاوت است.

معظم له خاطرنشان کردند: این خصوصیت و ویژگی های عاطفی و گرایش معنوی در زنان یک سرمایه است، و به زنان کمک می کند که پیمودن مسیر معنویت برای آنها آسانتر باشد؛ و سریع تر به «تنفجر ینابیع الحکمة مِن قلبه علی لسانه» دست پیدا کنند، همان‌گونه که در صدر اسلام زنان بسیاری بودند که پیش از مردانشان اسلام آورده بودند.

مفسر برجسته قرآن کریم تاکید داشتند: این عاطفه که از بهترین نعمات است اگر هدایت بشود به سمت مناجات می رود و می شود «سلاح البکاء»؛ این مسیر باز است که آه و اشک سلاح مبارزه انسان علیه دشمن درون باشد.

مرجع عالیقدر در بخش پایانی سخنان خود بر حمایت از طلاب نخبه تأکید نمودند و هدایت طلاب به آموختن مهارت های نگارشی را لازم دانستند.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار مدیر حوزه های علمیه خواهران گزارشی از برنامه های علمی، آموزشی و فرهنگی حوزه های علمیه خواهران خدمت معظم له ارائه نمود.

.......................
پایان پیام/ 313

نظر شما