شناسهٔ خبر: 24670371 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

منابع موثق از غارت شهر عفرین به دست معارضان مسلح سوری خبر دادند

­منابع موثق اعلام کردند معارضان مسلح سوری متحد با ترکیه روز یکشنبه بعد از به دست گرفتن کنترل شهر کردنشین عفرین واقع در شمال غرب سوریه با کمک نیرو‌های ترکیه‌ای، به غارت این شهر مبادرت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از برگزاری فرانسه، ­منابع موثق اعلام کردند معارضان مسلح سوری متحد با ترکیه روز یکشنبه بعد از به دست گرفتن کنترل شهر کردنشین عفرین واقع در شمال غرب سوریه با کمک نیرو های ترکیه ای، به غارت این شهر مبادرت کردند.

عفرین که از ۳۵۰ هزار سکنه خود خالی شده بود، هدف اصلی حمله ترکیه بود که ۲۰ ژانویه برای فراری دادن یگان های مدافع خلق کرد از مرز های ترکیه آغاز شده بود. ترکیه این گروه را که متحد اصلی آمریکا بود، «تروریست» ارزیابی می کند.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه و منابع موثق اعلام کردند بعد از ورود نیرو های ترکیه ای و معارضان مسلح سوری طرفدار آن ها به شهر عفرین، معارضان به غارت دارایی های ساکنان شهر و همچنین ساختمان های سیاسی و نظامی و مغازه ها اقدام کردند».

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کردند غارت مغازه ها را شاهد بوده اند و معارضان خودرو های بیابانی خود را با کارتن های غذا، بزها، پتو و حتی موتورسیکلت هایی که روی همدیگر انباشته شده بودند، پر و شهر را ترک می کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما