شناسهٔ خبر: 24670224 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آجرلو تشریح کرد:

ویژه‌برنامه متفاوت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در تحویل سال

گروه جامعه ــ مدیر کل ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تشریح ویژه‌برنامه‌‌های متفاوتی که در آستان حضرت عبدالعظیم برای تحویل سال پیش‌بینی شده است، گفت: مراسم سال تحویل در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با رنگ و بوی حضرت امام هادی(ع) برگزار و نماد‌ها، نمادسازی‌ها و مسابقات فرهنگی در این مراسم با حضور میلیونی و باشکوه مردم پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

نتیجه تصویری برای مصطفی آجرلو ایکنا

مصطفی آجرلو، مدیر کل ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به جزئیات ویژه‌برنامه‌های نوروز آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، گفت: برنامه‌های تحویل سال آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) امسال به واسطه تقارن با ایام شهادت امام هادی (ع) به صورت متفاوت و ویژه با سایر مراسم‌های تحویل سال در اماکن متبرکه و مذهبی کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات این ویژه‌برنامه‌ها ادامه داد: ارتباط حضرت امام هادی(ع) با مردم ایران در زمان حیاتشان از طریق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بود و ایشان به نوعی وکیل و نماینده حضرت در ایران و امام هم عصر حضرت عبدالعظیم (ع) بودند. بر این اساس روایات متعددی از حضرت امام هادی (ع)، به‌واسطه ارتباط حضرت عبدالعظیم (ع) با ایشان به ما رسیده است؛ لذا با توجه به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب و همچنین با وجود روایاتی که از حضرت امام هادی(ع) در خصوص حضرت عبدالعظیم(ع) شده، و اینکه حضرت فرمودند: اگر سوالی در مورد دین از من دارید، از عبدالعظیم حسنی(ع) بپرسید و سلام من را به ایشان برسانید، و اینکه بار‌ها این مسئله را به مراجعه‌کنندگان خود می‌رساندند و بعد از شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) زیارت ایشان را برابر با زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) دانستند، باعث شده است این مشعل نورانی در منطقه ری بدرخشد و یک پایگاه معنوی و ملجائی برای شیعیان باشد.

مدیرکل ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تصریح کرد: برهمین اساس مراسم سال تحویل در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با رنگ و بوی حضرت امام هادی(ع) برگزار می‌شود؛ همچنین در نماد‌ها، نمادسازی‌ها و مسابقات فرهنگی مراسم سال تحویل آستان که با حضور میلیونی و با شکوه مردم برگزار می‌شود مراسم ویژه‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم.

آجرلو با بیان اینکه تمامی صحن‌ها، رواق‌ها و خیابان‌های منتهی به حرم آماده حضور پرشور خانواده‌ها و زائرین عزیز است، اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته این تجربه را داشته‌ایم و امسال هم پیش‌بینی حضور میلیونی زائران و خانواده‌ها را در زمان تحویل سال به آستان مقدس عبدالعظیم (ع) داریم؛ البته همزمان با مراسم سال تحویل در آستان مقدس برنامه ویژه‌ای هم برای کودکان پیش‌بینی کرده‌ایم؛ در این برنامه همه کودکان با سربند امام هادی(ع) در آستان مقدس حضور پیدا خواهند کرد. برهمین اساس مسابقات مختلف و برنامه‌های متفاوت فرهنگی را با موضوع حضرت امام هادی (ع) پیش‌بینی و اجرا خواهیم کرد.

وی در ادامه به ایکنا گفت: طرح قرآنی را به مناسبت نورز و شهادت امام هادی (ع) و توسل به این امام بزرگوار پیش‌بینی کرده‌ایم که بر این اساس افراد سوره یس را تلاوت کرده و ثواب آن را به این امام بزرگوار هدیه می‌کنند. در این طرح افراد می‌توانند به صورت غیر حضوری هم مشارکت داشته باشند و تعداد سوره‌های مطالعه شده خود را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۵۱۲۲ برای ما ارسال کنند و در این طرح و مسابقه شرکت کنند.

مدیرکل ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: با توجه به مناسبات اعلام شده و نمایندگی حضرت عبدالعظیم(ع) در ایران مراسم سال تحویل همزمان از شبکه‌های مختلف سیما قابل پخش است و رادیو قرآن کل مراسم سال تحویل را به طور مستقیم پوشش می‌دهد.

آجرلو با بیان اینکه در ایام نوروز برنامه‌های مختلف و گوناگونی طراحی و اجرا خواهد شد، ادامه داد: ازجمله این برنامه طرح زیارت عید برای پذیرایی از زائران آستان مقدس پیش‌بینی شده است؛ این برنامه به‌همت اداره کل برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، از دوم فروردین ماه تا نهم فروردین همه روزه صبح‌ها از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و بعدازظهر‌ها از ساعت ۱۵ الی ۱۹ در سالن اندیشه جوان واقع در صحن مصلی، برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌های متعدد فرهنگی ازجمله قرآن بخوانید و عیدی بگیرید از دیگر این بپیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: برنامه فرهنگی زیارت عید هر ساله در ایام تعطیلات سال جدید و با هدف نشر و ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می‌شود. همچنین سخنرانی در مورد آشنایی با حضرت عبدالعظیم (ع) و امامزادگان مجاور با عنوان معرفت زیارت، ایستگاه نقاشی و رنگ‌آمیزی کودکان، بازی و سرگرمی «فکرو بکر، پازل ایستاده، دقت کن»، مسابقات قرآنی، ایستگاه قصه‌های قرآنی، اهداء کارت‌های تبریک سال نو حاوی پیام فرهنگی و هدایایی با طرح و نشان آستان مقدس از‌جمله برنامه‌های این طرح فرهنگی است.

مدیر کل ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های سال تحویل از ساعت ۱۹ در حرم آغاز می‌شود، گفت: هادی موحد امین از قاریان برجسته کشور در این برنامه تلاوت قرآن خواهد داشت و مجید تال از شعرای آئینی کشور نیز شعرخوانی را در مدح حضرت هادی (ع) دارد؛ همچنین مراسم دعای توسل و زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، توسط استاد زین‌العابدین خوانده خواهد شد و بعد از آن مراسم سال تحویل و پخش مراسم سخنان رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور در کل مراسم انجام می‌شود؛ بعد از این برنامه هم مراسم زیارت جامعه کبیره که از روایات معتبر امام هادی (ع)، نقل شده است، برگزار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به تکمیل رواق‌های شبستان امام خمینی (ره) در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، گفت: شبستان از لحظه تحویل سال به بعد آماده استفاده زائران و مجاورین است و قسمت جدید شبستان امام خمینی (ره) جز حرم محسوب خواهد شد؛ زوار گرامی می‌توانند از این بخش حرم نیز به زودی استفاده کنند.
انتهای پیام

نظر شما