شناسهٔ خبر: 24670018 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

لیست 28 نفره کی روش برای بازی مقابل تونس و الجزایر

مسعود شجاعی دعوت شد، آقای گل خط خورد

بعد از پیروزی 4 بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل سیرالئون که البته به خاطر کیفیت پایین تیم حریف، با انتقادهای زیادی از سوی اهالی فوتبال همراه بود و واکنش‌های مختلفی را هم در پی داشت، کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی، 28 بازیکن را برای حضور در اردوی تیم ملی و انجام دیدار برابر تونس و الجزایر دعوت کرد تا به این ترتیب فهرست تیمش کوچک‌تر شده باشد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / بعد از پیروزی 4 بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل سیرالئون که البته به خاطر کیفیت پایین تیم حریف، با انتقادهای زیادی از سوی اهالی فوتبال همراه بود و واکنش‌های مختلفی را هم در پی داشت، کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی، 28 بازیکن را برای حضور در اردوی تیم ملی و انجام دیدار برابر تونس و الجزایر دعوت کرد تا به این ترتیب فهرست تیمش کوچک‌تر شده باشد. فهرستی که مهم‌ترین آنها دعوت دوباره مسعود شجاعی به تیم ملی است تا این بازیکن بعد از مدت‌ها دوباره ملی پوش شود.

بازگشت شجاعی بعد از 9 ماه
شجاعی در حالی به این اردو دعوت شده که آخرین بار، روز 22 خرداد 96 و در بازی با ازبکستان 70 دقیقه در ترکیب تیم ملی بازی کرد، یک پنالتی از دست داد و سپس جای خود را به سید اشکان دژاگه داد. شجاعی که در آن مقطع برای پانیونیوس بازی می‌کرد، تقریباً 2 ماه بعد در ترکیب تیم یونانی مقابل مکابی رژیم صهیونیستی به میدان رفت که این موضوع سر و صدای زیادی به راه انداخت.

برش

دژاگه: حمایت کی‌روش، انرژی مثبتی به من داد

اشکان دژاگه که این روزها با همکاری مستقیم سرمربیان تیم ملی و تیم ناتینگهام فارست در حال انجام تمرینات ریکاوری است، درباره آخرین شرایط خود پس از عمل جراحی چنین صحبت کرد: «دوران آسانی برای من نیست. فکر می‌کنم دشوارترین موقعیتی است که در دوران زندگی حرفه‌ای‌ام داشته ام. باید بگویم قسمت بود و آدم باید همیشه خدا را شکر کند. الان سعی می‌کنم که خودم را زود به شرایط خوب گذشته برسانم.» دژاگه تأکید کرده که این مصدومیت همچون یک شوک برای او بود: «من الان هر روز زیر نظر تیم ملی و باشگاه ناتینگهام فارست در لندن کار می‌کنم. تیم ملی و کارلوس کی روش خیلی به من می‌رسند و حمایت‌های سرمربی تیم ملی، انرژی خیلی مثبتی را به من داده است. کی روش و کارانکا با هم کار می‌کنند تا من بتوانم بزودی خودم را به شرایط خوب برسانم.» وی با بیان اینکه این خواست خداست که من بتوانم خودم را به جام جهانی برسانم، اشاره کرد:«البته تا جام جهانی زمان وجود دارد و من هر کاری انجام می‌دهم که بتوانم خودم را برای کمک به تیم ملی برسانم.»

پس از این موضوع، احسان حاج صفی هم تیمی وقت او به تیم ملی دعوت شد اما شجاعی نه و این شائبه مطرح شد که او دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شود و ظاهر ماجرا هم بر همین موضوع دلالت داشت اما شجاعی بعد از بازی‌های خوبی که در ترکیب آ اک آتن از خود به نمایش گذاشت به تیم ملی دعوت شد و اگر آخرین حضور او در بازی با ازبکستان حساب کنیم، او بعد از 9 ماه و 6 روز، مجدداً به جمع یوزها پیوست تا کی روش او و بقیه را سورپرایز کرده باشد.
لک خط خورد، عابدزاده کوچک آمد
سرمربی تیم ملی در این اردو، علیرضا بیرانوند، امیرعابدزاده، محمد رشید مظاهری و سید حسین حسینی را به تیم ملی دعوت کرده است. این 4 دروازه بان در حالی دعوت شده‌اند که در بازی با سیرالئون حامد لک دروازه بان اصلی بود و از نیمه دوم جای خودش را به حسینی داد اما لک برای این اردو کنار گذاشته شد.
امیر عابدزاده گلر جدیدی است که به جای لک به اردو فراخوانده شده است. فرزند احمدرضا عابدزاده، که در ماریتیمو بازی می‌کند، بعد از اینکه در 2 بازی متوالی برای این تیم در لیگ پرتغال به میدان رفت، توانست نظر مثبت کارلوس را جلب کند و برای دومین بار به تیم ملی دعوت شود.
دعوت پورعلی گنجی مصدوم
میلاد محمدی، محمدرضا خانزاده، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، رامین رضاییان، روزبه چشمی، سید جلال حسینی، سعید آقایی و وریا غفوری مدافعانی هستند که کی روش به این اردو دعوت کرده است. نکته‌ای که در خصوص این نفرات به چشم می‌خورد، حضور دوباره محمدی بعد از رفع مصدومیت و دعوت پورعلی گنجی مصدوم است و به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی می‌خواهد شرایط او را زیر نظر داشته باشد. از بین مدافعان همچنین محمد انصاری که در بازی با سیرالئون به میدان رفته بود، از لیست جدید کنار گذاشته شده است.
نورافکن و 2 هافبک دیگر خط خوردند
علی قلی‌زاده، علی کریمی، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی و سامان قدوس، هافبک‌هایی هستند که در این اردو حضور دارند. در این جمع نام نورافکن به چشم نمی‌خورد. بازیکنی که در بازی با سیرالئون در ترکیب اصلی قرار داشت و پاس گل اول را به خانزاده داد و گل چهارم تیم ملی هم روی شوت او که در برگشت قلی‌زاده آن را تبدیل به گل کرد، به ثمر رسید اما این بازیکن جوان استقلال با وجود بازی خوبی که ارائه داده بود، در لیست جدید قرار ندارد. ضمن اینکه نام کمال کامیابی نیا هم که در نیمه دوم بازی با سیرالئون به میدان رفت، در این فهرست به چشم نمی‌خورد. گفتنی است نام احمد عبدالله‌زاده هم که در بازی با سیرالئون فیکس بود، در فهرست جدید قرار ندارد.
علیپور کنار رفت
علیرضا جهانبخش، کریم انصاری فرد، کاوه رضایی، مهدی طارمی، مهدی ترابی، رضا قوچان‌نژاد، سردار آزمون و وحید امیری هم مهاجمانی هستند که نامشان در این لیست دیده می‌شود اما علی علیپور که نخستین بازی ملی خود را در بازی با سیرالئون انجام داد، در فهرست جدید تیم ملی قرار ندارد.
دژاگه؛ غایب بزرگ
اما غایب بزرگ این اردوی تیم ملی، سید اشکان دژاگه است. بازیکنی که چند وقت پیش در تمرینات ناتینگهام فارست مصدوم شد و اخیراً هم در انگلستان  به فیزیوتراپی می‌پرداخت و حالا هم دوران نقاهت خود را سپری می‌کند.
خط خوردن 3 پرسپولیسی
به این ترتیب با اعلام لیست جدید تیم ملی علیپور، انصاری و کامیابی‌نیا به‌عنوان 3 بازیکن پرسپولیس از تیم ملی خط خوردند که گویا این موضوع با استقبال برانکو روبه‌رو شده و او اعلام کرده آنها بهتر است در تمرینات پرسپولیس حضور داشته باشند و حالا بیرانوند، سید جلال و امیری 3 ملی پوش پرسپولیس هستند.
5 استقلالی در لیست
تعداد استقلالی‌ها هم با خط خوردن نورافکن و با حضور حسینی، منتظری، چشمی، غفوری و ابراهیمی به 5 بازیکن کاهش پیدا کرده است./ روزنامه ایران

 

 

نظر شما