شناسهٔ خبر: 24669402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد:

غلظت ذرات معلق هوای زاهدان ۲۲ برابر حد مجاز/طوفان فروکش کرد

زاهدان - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد همراه با گرد و خاک میزان غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان را به بیش از ۲۲ برابر حد مجاز رساند.

صاحب‌خبر -

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در زاهدان به حدود ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۳۳۲۶ میکروگرم بر متر مکعب برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوا نشان دهنده این است که طی این مدت میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زاهدان به ۲۲ برابر حد مجاز رسیده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این میزان ۶ برابر حد بحرانی است، ادامه داد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در زاهدان به یک هزار متر کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه این شرایط موجب اختلال تردد در مسیرهای مواصلاتی «زاهدان-بم» و «زاهدان- نهبندان» شد، تصریح کرد: وضعیت بروز پدیده گردوغبار در سیستان و بلوچستان از نیمه‌های شب گذشته بهتر شده است به گونه ای که اکنون در شمال استان وضعیت هوا بهتر و دید بازشده است.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: از نظر تغییرات دمایی نیز از امروز به طور موقت در سطح استان به ویژه در نیمه شمالی استان شاهد کاهش ۶ تا ۸ دما خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا دریای عمان مواج پیش بینی می شود، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مهرستان با حداقل دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد و دلگان با حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

نظر شما