شناسهٔ خبر: 24668613 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

اپل سرویس تکسچر را خریداری می‌کند

بهنام شکیبافر / theverge

صاحب‌خبر -

اپل در حال خرید سرویس اشتراک مجله‌ دیجیتال است که به‌عنوان نتفلیکس مجله‌ها شناخته می‌شود. این سرویس با دریافت حق اشتراک ماهانه به کاربران امکان دسترسی به بیش از ۲۰۰ مجله می‌دهد. خریداری سرویس تکسچر (Texture) متعلق به Next Media Issue توسط اپل در حالی صورت می‌گیرد که این صنعت در سال‌های اخیر با مسئله خبرهای جعلی دست و پنجه نرم می‌کند؛ به‌طوری‌که فیس‌بوک اعلام کرده است الگوریتم‌های نمایش مطلب خود را تغییر می‌دهد تا خبرهای منابع تأیید‌شده نسبت به سایر خبرها اولویت پیدا کنند.

درحالی‌که مرز میان شرکت‌های فناوری و روزنامه‌نگاری روز به روز باریک‌تر می‌شود، خرید جدید اپل یک گام دیگر در این راستا تلقی می‌شود. این شرکت تا پیش از خبرها را از طریق بستر خبری خود و با استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی منتشر می‌کرد. ادی کو، معاون ارشد خدمات و نرم‌افزارهای اینترنتی اپل، می‌گوید:

ما متعهد هستیم که کیفیت خبرنگاری منابع موثق را بالا ببریم و به مجله‌ها امکان تهیه صفحات زیبا و جذاب برای مخاطبان بدهیم.

از سوی دیگر این اقدام می‌تواند تلاشی برای مقابله با رقبای دیگر مانند گوگل - که خبرها را در گوگل پلی انتشار می‌دهد- و آمازون - که سرویس اشتراک خبری خود را دارد - باشد. بر اساس گزارش وبسایت TechCrunch، اپل مجموعه Next Issue Media را به‌طور کامل خریداری کرده است.

تکستچر به پشتیبانی از اپلیکیشن خود در iOS، اندروید، آمازون کیندل فایر و ویندوز ۱۰ ادامه می‌دهد. هنوز خبری از قیمتی که اپل در ازای خرید این مجموعه پرداخته، منتشر نشده است. کوپرتینویی‌ها پیش از این در سال ۲۰۱۶ تکسچر را به‌عنوان یکی از نوآورترین اپلیکیشن‌های iOS معرفی کردند. هزینه اشتراک ماهانه این سرویس ۹.۹۹ دلار است و امکان دسترسی به مجلات شناخته‌شده‌ای مانند نیویورکر، پیپل، تایم و GQ را مهیا می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما