شناسهٔ خبر: 24668461 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

«مهابارات» به روایت عامرخـان

مهابارات یکی از افسانه‌های کلاسیک و محبوب مردم هند است. عامر‌خان بازیگر محبوب تماشاگران سینما در این کشور آسیایی، به دنبال تولید نسخه سینمایی حماسه مهابارات است. تحلیلگران سینمایی عقیده دارند پیوند این دو نام بزرگ، باعث خلق یکی از افسانه‌های بزرگ سینمایی هند خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به نوشته سایت بالیوود هنگاما، عامرخان مدتهاست که قصد تولید فیلم مهابارات را دارد و با ساخت آن، یک بار دیگر تماشاگران هندی و طرفدارانش را شگفتزده خواهد کرد. نزدیکان بازیگر میگویند او با در دست گرفتن این پروژه عظیم، در یک دهه آینده کاملا خود را درگیر خواهد کرد. منتقدان هندی براین باور هستند که این خان بزرگ بالیوود، در سالهای اخیر به دنبال پروژهها و فیلمهایی بوده که به اعتقاد اهل فن، «پروژههایی مخاطرهآمیز و نشدنی» بودهاند. مهابارات هم یکی از آن هاست. عامرخان قصد دارد این افسانه را به صورت یک تریلوژی (سهگانه) خلق و تهیه کند.

عامرخان نه‌‌تنها تهیهکننده این تریلوژی، که بازیگر آنها هم خواهد بود. اما آن چه هندیها را بر سر ذوق آورده و جنجالبرانگیز شده، احتمال کارگردانی یکی از آنها توسط اوست. با آن که عامرخان این خبر را تائید نکرده، اما شایعات بسیار زیادی در این رابطه پخش شده است.

طرفداران بازیگر که تحسینکننده موفقیتهای پی در پی او در مقام بازیگر و تهیهکننده بودهاند، بسیار مشتاق هستند که خان را در پشت دوربین و در مقام کارگردان هم ببینند. از آنجا که عامرخان در گفتوگوهای مختلف از تلاش ده سالهاش برای تولید مهابارات گفته، حدس بسیاری این است که او وظیفه کارگردانی این پروژه مورد علاقهاش را هم بهعهده خواهد گرفت. علاقه خان به مهابارات به قدری زیاد بوده، که پیشنهاد بازی در فیلم پرسروصدای شرححالگونه راکش شارما «سلام/ سالوت» را هم رد کرد.

با پایان فیلمبرداری «قاتلان هندوستان» (که خان در آن با آمیتاب باچان، کاترینا کیف و فاطیما صناشیخ همبازی است) کار تولید مهابارات آغاز میشود.

براساس شنیدهها، برای کارگردانی اپیزود اول این سه گانه آدویت چاندا انتخاب شده است. او مدتی قبل درام جوان پسند «سوپراستار مخفی» را با عامرخان روی پرده سینماها داشت.

این درام اجتماعی با وجود لحن غیرتجاری خود، تبدیل به یکی از پرفروشهای جدول گیشه نمایش سینماهای هند شد. شنیدهها حکایت از آن میکند که عامرخان در مهابارات در نقش لرد کریشنا ظاهر میشود. این در حالی است که شخصیت کارن هم، از جمله کاراکترهای مورد علاقهاش به حساب میآید. بقیه بازیگران قسمت اول هنوز انتخاب نشدهاند. تمام این اخبار در حالی به صورت تیتر اول رسانهای در هند درآمده، که تماشاگران مشتاق در انتظار اکران عمومی قاتلان هندوستان هستند. این درام تاریخی برای ایام جشن دیوالی سال جاری میلادی، روی پرده
سینماهای هند میرود.

نظر شما