شناسهٔ خبر: 24668388 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

حملات جدید صهیونیست‌ها به غزه

روز گذشته حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف شمال و شرق غزه تکرار شد. رژیم صهیونیستی بهانه این حمله را منهدم کردن تونل‌های زیرزمینی حماس دراین منطقه عنوان می‌کند. به همین مناسبت بامداد روز گذشته جنگنده‌های اف- 16 اسرائیلی چند منطقه را در شمال و شرق شهر غزه بمباران کردند.

صاحب‌خبر -

شبکه الجزیره به نقل از شاهدان عینی گزارش داد صدای انفجارهای مهیب در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی شنیده شده است. خبرنگار العالم نیزگفت، جنگندههای اسرائیلی مناطق غزه را بیش از 15 بار هدف حملات خود قرار دادند. این حملات تلفات جانی نداشت، اما منجر به تخریب برخی منازل در شرق منطقه الزیتون شد. دریک تحرک دیگر عصر روز شنبه تانکهای رژیم صهیونیستی منطقه «الشجاعیه» در شرق شهر غزه را هدف حمله خود قرار دادند.این حمله پس از آن صورت گرفت که نیروهای اسرائیلی یک بمب را در مرزهای شمالی نوار غزه به صورت کنترل شده منفجر کردند.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس به حملات رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در نوار غزه واکنش نشان داده و اعلام کرد این حملات از اراده مردم فلسطین برای رویارویی با دشمن صهیونیستی نمیکاهد.برهوم تاکید کرد: افزایش اقدامات خصمانه دشمن صهیونیستی علیه نوار غزه و هدف قرار دادن مواضع مقاومت یک اقدام پیشدستانه برای ترساندن مردم و ناکام گذاشتن فعالیتهای آنها برای شکستن محاصره نوار غزه صورت میگیرد. برهوم تاکید کرد: اگر دشمن فکر میکند با این اقدامات میتواند اراده مردم فلسطین را در هم بشکند، باید بگویم در توهم به سر میبرد و پیامدهای این مسأله به عهده همان دشمن صهیونیستی است.

این خبرها در حالی منتشر میشود که یک مسئول بلندپایه فلسطینی نیز از تشکیل کمیتهای مشترک به منظور انجام امور انسانی و امدادی غزه توسط آمریکا، مصر و اسرائیل خبر میدهد و میگوید دولت ترامپ، به منظور انجام طرحهای انسانی و امدادی در غزه، تضمین ادامه آرامش در این منطقه و اجتناب از فاجعه انسانی این کمیته مشترک را تشکیل داده است. مصر بر اجرای مصوبات کمیته مذکور نظارت خواهد داشت. مهمترین اهداف این کمیته کاهش میزان تنش در اراضی فلسطینی بویژه غزه و ممانعت از فروپاشی اوضاع انسانی، اقتصادی و معیشتی است، زیرا به گفته آنها این اوضاع جنبش حماس را وادار میکند وارد جنگ جدیدی با اسرائیل شود.

نظر شما