شناسهٔ خبر: 24667752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اعتراف «ایهود باراک» به ناتوانی رژیم صهیونیستی برای ورود به جنگ فراگیر

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به عدم آمادگی این رژیم برای ورود به یک جنگ فراگیر اذعان کرد .
ایهود باراک، در سخنانی که نشان دهنده عجز نظامی این رژیم است اذعان کرد: اسرائیل آمادگی ورود به یک جنگ فراگیر را ندارد.وی افزود: این عدم آمادگی در مسأله دفاع داخلی بیش از همه آشکار است.این در حالیست که پیشتر نیز بارها مقامات صهیونیست نسبت به عدم آمادگی نظامیان رژیم صهیونیستی برای ورود به یک جنگ فراگیر به ویژه جنگ با نیروهای مقاومت حزب الله هشدار داده اند. مقامات صهیونیست همچنین به توانمندی نظامی و موشکی حزب الله لبنان اذعان کرده اند.
خبر دیگر اینکه عملیات شهادت طلبانه در جنین و هلاکت دو سرباز اسرائیلی پاسخی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و تصمیم او معروف به “معامله قرن” است و چه بسا آغاز مرحله جدیدی از مقاومت از سوی جنبش حماس باشد و شاید سایر جنبش‌ها و گروههای فلسطینی نیز به آن ملحق شوند. در این عملیات گروهی از سربازان اسرائیلی با خودرو زیر گرفته شدند که منجر به هلاکت دو نفر و مجروح شدن سه نفر دیگر از آنان شد و چه بسا این عملیات نشانه آغاز مرحله جدیدی از مقاومت در برابر اشغالگری باشد که در هفته و ماههای آینده شدت بیشتری خواهد گرفت. جنبش مقاومت اسلامی حماس مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت که این نیز خود تحول دیگری است که نشان می دهد راهبرد این جنبش در حال متمرکز شدن بر هلاکت سربازان اسرائیلی است تا به این عملیات و عملیات‌های دیگر در آینده مشروعیت قانونی ببخشد و بهانه را از رژیم صهیونیستی سلب کند. از سویی سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از بازداشت «عبدالکریم عاصی» مجری عملیات شهادت‌طلبانه اخیر در نزدیکی «سلفیت» خبر داد. «شاباک» (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) اعلام کرد «عبدالکریم عاصی» (۱۹ ساله) مجری عملیات در نزدیکی شهرک «آرئیل» در نزدیکی «سلفیت» واقع در شمال کرانه باختری را بازداشت کرده است. گفتنی است طی عملیات مقاومتی این جوان، «ایتمار بن گال» خاخام اسرائیلی کشته شد و عبدالکریم عاصی موفق شد ۴۲ روز خود را مخفی کند. از آنجایی که مادر عبدالکریم عاصی، یهودی است، عملیات وی بی‌سابقه توصیف شد و بسیار در رسانه‌ها سر و صدا کرد؛ عبدالکریم تابعیت اسرائیلی دارد و از اهالی تل‌آویو است.
در خبری دیگر رسانه‌های فلسطینی از حملات جنگنده‌های صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه خبر دادند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین بار مناطق شرق شهر غزه را بمباران کردند. خبر دیگر اینکه یک مجله آمریکایی شماره جدید خود را به پیش بینی درباره احتمال سقوط نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آینده این رژیم اختصاص داد. نیوزویک طرح روی جلد شماره جدید خود را به پیش بینی در خصوص احتمال برکناری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این سمت به دلیل فساد مالی و اینکه در صورت برکناری وی چه آینده ای در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود اختصاص داده است. نیوزویک در جدیدترین تحولات و به دلیل افزایش احتمال برکناری نتانیاهو، از احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی فلسطین خبر داد.

نظر شما