شناسهٔ خبر: 24667572 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نوروزی شلوغ براي فوتبال باشگاهي ايران

از جشن قهرماني سرخ‌ها تا صعود در آسيا

روزنامه جوان

سال 96 در حالي رو به پايان است و آخرين روزهاي خود را سپري مي‌کند که ...

صاحب‌خبر -

سال 96 در حالي رو به پايان است و آخرين روزهاي خود را سپري مي‌کند که تعطيلاتي فوتبالي در پيش‌روست. سال 97 و در روزهايي که بسياري در تعطيلات نوروز به سر مي‌برند، برگزاري هفته بيست و هفتم رقابت‌هاي ليگ برتر طي سه روز نهم، دهم و يازدهم فروردين، تعطيلاتي فوتبالي را رقم مي‌زند، هرچند که علاوه بر ليگ داخلي، نماينده‌هاي ايران در واپسين روزهاي تعطيلات (13و 14 فروردين) نيز رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا را در پيش دارند.
هفته بيست و هفتم رقابت‌هاي ليگ، پنج‌شنبه نهم فروردين با برگزاري سه ديدار استارت مي‌خورد که در مهم‌ترين بازي‌ها، پرسپوليس براي برپايي جشن قهرماني در آزادي به مصاف سايپا مي‌رود. صدرنشين بلامنازع ليگ ساعت 18:45 در ديداري خانگي به مصاف سايپا مي‌رود. تيم دایی که اين فصل با نتايجي پرفراز و نشيب خود را در جايگاه پنجم جدول مستقر کرده، شايد هجدهمين قرباني اين فصل ياران برانکو براي بردي ديگر و برپايي جشن قهرماني مقابل چشم هواداران باشند، جشني که با شکست سرخپوشان در دربي به تأخير افتاد و حالا مي‌تواند عيدي خوبي در تعطيلات براي هواداران پرسپوليس باشد. قبل از مصاف قهرماني پرسپوليس، اما استقلال ساعت 16به مهماني نفتي‌هاي تهران مي‌رود. آبي‌پوشان پايتخت که با کسب نتايجي رو به رشد توانستند خود را از قعر جدول جدا كنند و به رده سوم برسانند، حالا در بهترين شرايط براي رسيدن به رده دوم جدول قرار دارند، جايگاهي که مي‌تواند نايب‌قهرماني اين فصل را براي آنها به دنبال داشته باشد.

البته به شرط آنکه موفق به کسب سه امتياز اين بازي شوند و در ادامه، ذوبي‌هاي اصفهان نتوانند 24 ساعت بعد برنده مصاف با تراکتور براي بازپس‌گيري اين جايگاه از ياران شفر باشند. ديدار گسترش فولاد تبريز و نفت آبادان هم نخستين بازي اين هفته است که ساعت 15 در تبريز برگزار مي‌شود. در ادامه بازي‌هاي اين هفته، جمعه دهم فروردين‌ماه نيز سه ديدار ديگر برگزار مي‌شود که طي آن در دو ديدار همزمان ساعت 17 مشكي‌پوشان با استقلال خوزستان و سپيدرود با پارس جنوبي ديدار مي‌کند. ديدارهايي که براي قعرنشينان جدول تعيين‌کننده و بسيار مهم است و براي پارس جنوبي فرصتي مناسب است تا بار ديگر با کسب سه امتياز، خود را به جمع مدعيان برساند و شانس کسب سهميه را از دست ندهد. هفته بيست و هفتم اما شنبه يازدهم فروردين‌ماه با برگزاري دو ديدار ديگر به پايان مي‌رسد. در آخرين روز اين هفته، پيکان ساعت 17:30 در ديداري خانگي از سپاهاني‌هاي اصفهان پذيرايي مي‌کند. ديداري که سه امتياز آن اگرچه براي مهمان خيلي تعيين‌کننده نيست، اما مي‌تواند ميزبان را يک بار ديگر در بين مدعيان سه رده بالاي جدول به شرط عدم نتيجه‌گيري ديگر رقبا جاي دهد. در آخرين بازي نيز فولادي‌هاي خوزستان ساعت 17 در غدير اهواز از پديده براي بسته شدن پرونده هفته بيست و هفتم پذيرايي مي‌کنند.

ليگ قهرمانان و فرصت صعود سرخابي‌ها

در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان هم البته نماينده‌هاي ايران چهار ديدار حساس پيش رو دارند که در مهم‌ترين آن پرسپوليس، صدرنشين ليگ ايران مي‌تواند در مصاف با نسف قارشي ازبکستان تکليف صعود خود از مرحله گروهي را يکسره کند. پرسپوليس که در نخستين ديدار اين فصل ليگ قهرمانان نسف قارشي را با حساب 3 بر صفر از سد راه برداشته، ساعت 13 سيزدهم فروردين ماه در ديداري خارج از خانه بار ديگر به مصاف اين تيم ازبک مي‌رود تا با غلبه بر تيم سوم جدول، جمع امتيازهاي خود را به عدد12 يا حتي 10 برساند و تکليف صعود خود را در خانه حريف يکسره کند.

استقلال هم ساعت 20 همين روز، در ديداري خانگي به مصاف الريان قطر مي‌رود. تيم دوم جدول وهم امتياز شاگردان شفر که نخستين ديدار آنها با تساوي 2- 2 به پايان رسيده است. پيروزي در اين بازي مي‌تواند تا حد زيادي به معناي صعود آبي‌پوشان تهراني باشد،هر چند که در اين گروه با توجه به نزديکي امتيازها و شش امتيازي بودن استقلال، رقابت تنگاتنگ دنبال مي‌شود. در ادامه اين رقابت‌ها، 14 فروردين نيز دو نماينده ديگر ايران به ميدان مي‌روند. تراکتورسازان تبريزي که در اين فصل از رقابت‌هاي ليگ قهرمانان نتوانستند نتايج در خور توجهي کسب کنند و با کسب تنها دو امتياز در قعر گروه A قرار دارند، ساعت 20:50 سه‌شنبه، 14 فروردين به مهماني الاهلي عربستان، صدرنشين هشت امتيازي گروه مي‌روند که در بازي نخست برابر نماينده تبريزي ايران به برتري يک بر صفر رسيده است. در ديگر بازي اين روز نيز ذوب‌آهن اصفهان ساعت 18:45 در ديداري خانگي از الدحيل قطر، صدرنشين 12 امتيازي گروه B پذيرايي مي‌کند. ديداري که سه امتياز آن مي‌تواند شانس ذوبي‌ها را با شش امتياز که رده دوم جدول گروه را در اختيار دارند، براي ادامه راه و صعود بيشتر کند.

نظر شما