شناسهٔ خبر: 24665057 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

از سوی انتظارات نیستان؛

روایت داستانی نصرت‌الله محمودزاده از «آدم‌شویی» منتشر شد

مجموعه داستان «آدم‌شویی» به قلم نصرت‌الله محمودزاده از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات کتاب نیستان مجموعه داستان «آدم شویی» را به قلم نصرت الله محمودزاده نویسنده و خاطره‌نگار دفاع مقدس منتشر کرد.

عناوین داستان‌های این مجموعه عبارتند از فریاد سخت خینی‌ها، باور بفرمایید من قاتل پسرتان هستم، سهم من از جنگ، فرمانده خط مقدم، آدم شویی  و ما سه نفر

 آنچه محمودزاده در این اثر به عنوان داستان بازگو می‌کند در قالب کلیشه‌های جاری داستانی نمی‌گنجد. شاید بتوان از آنچه او در «آدم‌شویی» ساخته است به عنوان داستان روایت یاد کرد. داستان‌ از این منظر که شخصیت‌پردازی و فضاسازی داستانی در آن مشهود است و روایت از این منظر که بسیاری از موقعیت‌هایی که او در این مجموعه بازگو کرده است از منظر روایت مستند، قابل تأمل است.

جدای از این مسئله این اثر و آنچه در آن از دید مخاطب می‌گذرد بسیار حس‌برانگیز و انسانی می‌نماید. توصیف‌ها و شخصیت‌هایی که محمودزاده در داستان ‌خود می‌سازد و نیز حس‌برانگیزی از نوع نگاه انسان باقی‌مانده از جنگ و وامانده میان ساختارهای زندگی پس از جنگ و فشارهایی که از این بابت به او وارد می‌شود از سویی، و دلتنگی و خاطرات و فضایی که در سال‌های نه چندان دور در جنگ آن را حس کرده است از سوی دیگر.

محمودزاده در «آدم‌شویی» بیش از هرچیز به هویتی تازه نزدیک شده است. هویتی که شاید مخاطبان او تا پیش از این از وی در ذهن ترسیم نکرده باشند. هویتی ترد و شکننده و به شدت احساساتی که می‌خواهد خود را سوار بر کلمات به جایی برساند که شاید حداقل برای او سبکی به ارمغان بیاورد و در حال و هوای خوشی غوطه‌ور کند.

این اثر داستانی در  ۱۱۲ صفحه با قیمت ۶۰۰۰ تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما