شناسهٔ خبر: 24664456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احتمال انتشار بیماریهای کشنده با عرضه گوشت در مراکز غیر مجاز + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

عرضه گوشت در مراکز عرضه غیرمجاز و بین راهی احتمال انتشار بیماریهای کشنده را افزایش می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل دامپزشکی استان وجود کشتارگاهاحتمال انتشار بیماریهای کشنده با عرضه گوشت در مراکز غیر مجاز های غیر مجاز در گوشه و کنار شهر های استان و محور های ارتباطی از جمله تنگاری و دشت روم درمحور یاسوج ـ بابامیدان را یاد آور شد و انتشار بیماری کنگو کریمه، تب مالت و همچنین احتمال بروز بیماری های خطرناک ناشی از خون دام و تجمع فاضلاب را از عوارض توزیع گوشت در کشتارگاه های غیر مجاز دانست .
عبدالله بهمنش با بیان اینکه برای پیشگیری از این نوع کشتار به عرضه کنندگان غیر مجاز پیشنهاد شده که دام را با نظارت دامپزشکی در کشتارگاههای صنعتی ذبح کنند افزود : هنوز از این طرح استقبال نشده است .
وی افزود : در نشست های فوق العاده ایی که با حضور کارشناسان و مقامات قضایی و انتظامی برگزار شد با عرضه کنندگان گوشت در مکانهای غیر مجاز برخورد می شود .
وی داشتن گواهی سلامت فروشنده، مکان بهداشتی توزیع، نگهداری 24 ساعته گوشت در اتاق پیش سرد با دمای 4 درجه برای از بین بردن برخی بیماریهای احتمالی، نظارت دامپزشکی در فرایند انتقال و ذبح دام در کشتارگاه ها را از ضروریات عرضه ی گوشت سالم برشمرد.

بهمنش از مردم خواست با استقبال نکردن از این واحدهای غیر مجاز دامپزشکی را برای پیشگیری از بیماریهای خطرناک یاری کنند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2016757" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2074308/2016757?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما