شناسهٔ خبر: 24663083 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چهارمین فصل بررسی‌های مشترک باستان‌شناسی ایران و آلمان در جنوب کرمان

اعضای هیأت مشترک باستان‌شناسی ایران و آلمان در جنوب کرمان تاکنون به نتایج ارزشمندی از استقرار‌های پیش از تاریخ در دوره‌های مس سنگ و مفرغ، دوره تاریخی و اسلامی رسیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ نادر علیداد سلیمانی سرپرست ایرانی هیأت کاوش با اعلام این خبر گفت: چهارمین فصل بررسی‌های مشترک باستان‌شناسی جنوب کرمان در دست اجراست.

وی افزود: در بررسی‌های این فصل، شهرستان‌های فاریاب و کهنوج در جنوب استان کرمان مورد بررسی باستان شناختی قرار خواهد گرفت.

علیداد سلیمانی با بیان این که چهارمین فصل بررسی‌های مشترک باستان‌شناسی جنوب کرمان به مدت ۲ ماه ادامه خواهد یافت، گفت: هم‌اکنون کار بررسی باستان‌شناسی در شهرستان‌های فاریاب پایان یافته است.

این باستان‌شناس افزود: این هیأت مشترک در ادامه کار خود به بررسی باستان‌شناختی دشت کهنوج در این شهرستان خواهد پرداخت.

سرپرست ایرانی هیأت باستانی شناسی گفت: در این بررسی‌ها تاکنون نتایج ارزشمندی از استقرار‌های پیش از تاریخ در دوره‌های مس، سنگ و مفرغ، دوره تاریخی و اسلامی مورد شناسایی قرار گرفته است.

چهارمین فصل بررسی‌های مشترک باستان شناسی جنوب کرمان به سرپرستی مشترک نادر علیداد سلیمانی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و پروفسور پیتر فلزنر از دانشگاه توبینگن آلمان با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دست انجام است.

نظر شما