شناسهٔ خبر: 24663079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر خبر داد:

اعزام ۱۲ هزار و ۲۷۲ نفر به اردوی راهیان نور/ اعزام گروه های جهادی طلاب به مناطق محروم

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: تاکنون ۸ هزار و ۸۸۶ زائر دانش آموز، ۱۳۸۶ دانشجو و ۲ هزار پیشکسوت و جانباز اعزام کرده ایم که در مجموع تعداد ۱۲ هزار و ۲۷۲ نفر اعزام شده اند؛ همچنین برنامه ریزی برای اعزام ۲۰ هزار نفر به صورت زمینی در سراسر استان نیز انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، سردار علی رزمجو پیش از ظهر امروز در نشست خبری از اعزام کاروان های راهیان نور به دو صورت دریایی و زمینی خبر داد و گفت: با همکاری سپاه منطقه دوم دریایی و با برنامه ریزی های به عمل آمده آمادگی لازم برای اعزام راهیان نور وجود دارد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر به بیان آماری از اعزام امسال کاروان راهیان نور پرداخت و اظهار داشت: تاکنون ۸ هزار و ۸۸۶ زائر دانش آموز، 1386 دانشجو و ۲ هزار پیشکسوت و جانباز اعزام کرده ایم که در مجموع تعداد 12 هزار و 272 نفر اعزام شده اند؛ همچنین برنامه ریزی برای اعزام 20 هزار نفر به صورت زمینی در سراسر استان نیز انجام شده است.

وی، بازدید از نیروگاه اتمی، بازدید از موزه رئیسعلی دلواری، موزه دریایی و اعزام به جزیره خارگ و بازدید از نقاط تاریخی دوران دفاع مقدس را از جمله برنامه های اردوی راهیان نور عنوان کرد و گفت: در استان خوزستان منطقه مارد آماده پذیرایی از کاروان های راهیان نور هستیم که تا کنون 11 استان درخواست داده اند که در حال برنامه ریزی برای اسکان آنان هستیم.

سردار رزمجو به اقدامات سپاه استان بوشهر در مناطق زلزله زده غرب کشور پرداخت و گفت: پس از ابلاغ فرمانده سپاه کشور تیم های عملیاتی راه اندازی شد و پس از اعزام بازسازی دهستان آب باریک به عهده سپاه استان بوشهر سپرده شد. این دهستان ۸ روستا با 281 خانوار و حدود هزار نفر جمعیت داشت.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، برنامه ریزی برای اسکان موقت زلزله زدگان را یکی دیگر از اقدامات سپاه استان عنوان کرد و گفت: تعداد 259 کانکس که همه اینها توسط گروه های جهادی و بسیجیان عزیز در بسیج سازندگی زیرسازی شده بود و با پشتیبانی قرارگاه خاتم الانبیاء این کار صورت گرفت و بر اساس وعده ای که داده بودیم ظرف مدت 45 روز این کانکس ها را تحویل دادیم.

وی افزود: در موج سوم کمک به زلزله زدگان به موضوع اسکان دائم مددجویان بهزیستی توجه خواهیم کرد و مسکن این قشر را احداث می کنیم.

سردار رزمجو به برخی پروژه های محرومیت زدایی سپاه استان اشاره کرد و گفت: احداث 259 مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد با اعتبار شش میلیارد و 216 میلیون تومان و نیز احداث 60 پروژه با اعتبار یک میلیارد تومان همچون آب انبار، مسجد، نمازخانه، غسال خانه، تهیه بسته های کمک حمایتی به ایتام و نیازمندان به تعداد 6107 عدد، اعزام گروه های جهادی دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و پزشکان به نقاط محروم استان و برپایی بیمارستان های صحرایی از جمله این اقدامات در راستای محرومیت زدایی بوده است.

وی افزود: در راستای عمل به فرمایشات رهبر انقلاب و تاکید بر اقتصاد مقاومتی به مبلغ 41 میلیارد و 950 میلیون ریال تسهیلات با سود 10 درصد به 362 نفر جهت ایجاد کارگاه های اقتصاد مقاومتی و صنابع تبدیلی اعطا شده است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر به اقدامات اطلاعات و عملیاتی سپاه در استان اشاره کرد و گفت: طی چند ماه کار اطلاعاتی سپاه شهرستان عسلویه با اقدامات فنی و گشت های اطلاعاتی در دو مرحله با مشارکت دریابانی 700 کیلو مواد مخدر تریاک و نیز در مرحله ای دیگر با مشارکت ناجا 400 کیلو تریاک و 20 کیلو هروئین کشف و ضبط شده است که در مجموع 1180 کیلو تریاک و هروئین می باشد.

نظر شما