شناسهٔ خبر: 24663037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مهندس: ایران با سلاح و مشاوره به ما در جنگ با داعش کمک کرد/ عربستان و امارات هزاران دلار برای خراب کردن عراق هزینه کردند

معاون رئیس سازمان نیرو‌های داوطلب مردمی عراق از کمک‌های بی‌دریغ ایران به بغداد در جنگ با تروریسم قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ابو مهدی مهندس، نائب رئیس سازمان نیروهای داوطلب مردمی عراق، در اظهاراتی حمایت های جمهوری اسلامی ایران از کشورش و حزب الله لبنان در جنگ با گروه تروریستی داعش را بازگو کرد.

او دیروز در همایش بهار پیروزی و شهادت در نجف اشرف گفت: «در بیان حمایت های جمهوری اسلامی ایران که با سلاح و مشاوره و طراحی به ما کمک کرد و همچنین در بیان حمایت های جوانان حزب الله لبنان خجالت نخواهم کشید. این ایران بود که برای گشودن و تأمین امنیت جاده سامرا طراحی و هواپیما های هدایت شونده و سوخو برای ما وارد کرد.»

نائب رئیس سازمان نیروهای داوطلب مردمی عراق افزود: هنوز خون های ما خشک نشده است و تا همین الان خون ها در حویجه و مناطق دیگر ریخته می شود و کسانی هستند که می خواهند این پیروزی را به این و آن نسبت دهند و تاریخ را جعل کنند.

مهندس تأکید کرد: برای آزادسازی تکریت هیچ تلاش بین المللی که به ما کمک کند صورت نگرفت. ائتلاف بین المللی در طول ماه های ژوئیه و اوت سال ۲۰۱۴ میلادی حتی یک گلوله به ما نداد و باید در تاریخ ثبت و ضبط شود که صاحب عمامه سیاه (آیت الله سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان عراق) و جوانان این کشور بودند که عراق را آزاد کردند.

او افزود: زمانی که رمادی سقوط کرد ائتلاف کجا بود؟ چه کسانی فلوجه را آزاد کردند؟ شبکه های رسمی نباید تاریخ را جعل کنند و ایثارگری ها و فداکاری های نیروهای مردمی را کم اهمیت جلوه دهند. نیرو های مبارزه با تروریسم همچنان می جنگند این در حالی است که عربستان و امارات تا الان هزاران دلار برای خراب کردن عراق هزینه کرده اند و نبرد هنوز پایان نیافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما