شناسهٔ خبر: 24663003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دموکرات‌های کنگره خطاب به ترامپ: تو هم به زودی اخراج می‌شوی

R1016168/P36446/S8,1128/CT10

دموکرات‌های کنگره در واکنش به اقدام ترامپ در اخراج معاون اف‌بی‌آی، شدیدا وی را مورد انتقاد قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه هیل، اریک سوالول، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اقدام ترامپ در اخراج معاون اف‌بی‌آی در پیامی توئیتری خطاب به رئیس جمهوری این کشور گفت:  «خوش‌باش، اما تو هم به زودی اخراج خواهی شد».

سوالوال در توئیت خود نوشت: «این کار به شیوه بزدلانه‌ای انجام نخواهد شد، همانگونه که تو با بسیاری از کسانی که به تو خدمت کردند انجام دادی». در بخش دیگری از توئیت این عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به ترامپ آمده است: «طوفانی در حال شکل‌گیری است آقای رئیس جمهور، و می‌رود که تو و سازمان فاسدت را محو کند».

اریک سوالول در توئیتی دیگری درباره اخراج اندرو مک‌کابه از سوی ترامپ نوشت:‌ ««چگونه افراد مجرم اقدام می‌کنند».

روز جمعه و پس از آنکه  مشخص شد که مک‌کابه در جریان تحقیقات صداقت کامل نداشته و مطالبی را بدون مجوز برای انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار می‌داد، از سوی جف سشنز، دادستان کل آمریکا از سمت خود اخراج شد.

مک‌کابه نیز در واکنش به اخراجش اعلام کرد که این ماجرا بخشی از تلاش برای تضعیف رابرت مولر، دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است. به نوشته نشریه هیل، مک‌کابه می‌توانست یکی از شاهدان کلیدی در تحقیقات مولر درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا باشد، زیرا وی پس از اخراج جیمز کومی، رئیس پیشین اف‌بی‌آی از سوی ترامپ، برای چند هفته هدایت این نهاد انتظامی را برعهده داشت.

انتهای پیام/

نظر شما