شناسهٔ خبر: 24662983 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

فرانس پرس گزارش داد؛

نشانی از احتمال دیدار ترامپ و کیم جونگ اون پس از پایان نشست سوئد به چشم نمی‌خورد

دیدار مقامات سوئدی و کره شمالی بدون رسیدن به نتیجه‌ای مشخص درباره احتمال ملاقات دونالد ترامپ و کیم جونگ اون پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه نوشت مقامات کره شمالی در حالی به نشست سه روزه با همتایان سوئدی خود پایان دادند که نشانه ای از اینکه تلاش های آن ها راه را برای نشست احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، هموار کرده باشد، به چشم نمی خورد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد در نشست استکهلم درباره مناسبات و دیگر مسائل دوجانبه گفتگو شد و به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

به نوشته فرانس پرس، در نشست استکهلم، مقامات سوئد با استفاده از مناسبات دیرینه این کشور با کره شمالی در تلاش برای فراهم کردن زمینه گفتگو ها با هدف پایان دادن به خطر جنگ هسته ای برآمدند. وزرای امور خارجه کره شمالی و سوئد در این نشست درباره فرصت ها و چالش های پیش روی تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای این بحران گفتگو کردند.

وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرد این نشست بر اوضاع امنیتی شبه جزیره کره متمرکز بود که در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد. بنا بر اعلام این وزارتخانه، سوئد بر ضرورت این مسئله تاکید کرد که کره شمالی باید برنامه موشکی و تسلیحات هسته ای خود را مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل کنار بگذارد.

به موجب بیانیه این وزارتخانه، اوضاع انسانی در کره شمالی، تحریم ها، همکاری منطقه ای و مسائل امنیتی کشور ها از جمله کره جنوبی، ژاپن، روسیه، چین و آمریکا از دیگر مسائل مورد بحث در این نشست بود.

این نشست یک هفته پس از آن برگزار شد که دونالد ترامپ با پیشنهاد دیدار با رهبر کره شمالی موافقت کرد. مکان یا زمان دقیقی هنوز برای این دیدار مشخص نشده است و کره شمالی به رغم مطرح کردن پیشنهاد این دیدار، هنوز آن را تایید نکرده است.

در همین حال، رسانه ها اعلام کردند چو کانگ ایل، معاون مدیر کل وزارت امور خارجه کره شمالی در امور آمریکای شمالی، برای دیدار با سفیر سابق آمریکا در کره جنوبی عازم فنلاند شد. بنا بر گزارش ها، وی از اعضای هیئت کره شمالی بود که در نشست سوئد شرکت داشت.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع دیپلماتیک ناشناس اعلام کرد پیش بینی می شود چو -که دیپلماتی باتجربه در گفتگو ها با آمریکاست- با دیپلمات سابق آمریکایی و دیگر دیپلمات های سابق کره جنوبی دیدار کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما