شناسهٔ خبر: 24662948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

درآمد گمرک زنجان ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است

زنجان-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به فعالیت گمرک زنجان اشاره کرد و گفت: درآمد گمرک استان زنجان از آغاز سال تا پایان بهمن ماه ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فغفوری ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری در محل استانداری زنجان، به وضعیت بخش معدن در استان زنجان اشاره کرد و افزود: ۲۹ پروانه بهره‌برداری معادن با ۱۷۰ نفر اشتغال ایجادشده صادرشده که ۹۹ درصد اشتغال آن محقق شده است.

وی بابیان اینکه در سال جاری  ۲۹ واحد تعطیل احیاشده است، ادامه داد: برای یک هزار و ۴۱۷ نفر اشتغال جدید و از اشتغال ۸ هزار و ۷۷۷ نفر صیانت شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به صدور ۵۵۵ مجوز طرح توسعه و تأسیس در استان زنجان طی سال جاری اشاره کرد و افزود: ۱۶۷ واحد صنعتی از ابتدای امسال راه‌اندازی شده که برای ۲ هزار و ۲۰۶ نفر اشتغال ایجادشده که ۹۶ درصد از اشتغال هدف‌گذاری شده محقق شده است.

فغفوری افزود: ارائه تسهیلات طرح رونق در استان زنجان در خردادماه سال گذشته ۲۷۶ میلیارد تومان بوده و این میزان امسال به ۳۵۴ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۰۱ متقاضی از تسهیلات طرح رونق در استان استفاده کرده‌اند و زنجان استان سوم در پرداخت تسهیلات طرح رونق  است.

فغفوری بابیان اینکه ۳۳ واحد تعطیل استان زنجان احیا و ظرفیت تولید به بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی افزایش پیداکرده است، گفت: در بخش بازسازی و نوسازی عملکرد خوبی نداشته‌ایم و در بخش تسهیلات اشتغال فراگیر ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبار پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۱۵ مجوز تأسیس برای سرمایه‌گذاری جدید در استان زنجان صادرشده است، ادامه داد: این مجوزها ۱۶ هزار میلیارد تومان ارزش داشته و برای ۵۲ هزار و ۸۵۸ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به صدور یک هزار و ۳۸۹ پروانه بهره‌برداری جدید با اشتغال ۴۴ هزار و ۶۱۹ نفری و سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان در استان زنجان اشاره کرد.

فغفوری به فعالیت گمرک زنجان اشاره کرد و گفت: درآمد گمرک استان زنجان از آغاز سال تا پایان بهمن‌ماه ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: امسال عمده اقلام وارداتی استان زنجان پوشک بچه، ماشین‌آلات جعبه‌دنده، پودر قالب‌گیری، پلی وینیل، نوارچسب، پوشک، مصنوعات پلاستیکی، پارچه نبافته، سنگ روی و کنستانتره آن، نخ خمیر چوب، ساختمان پیش‌ساخته، برق‌گیر محدودکننده ولت، توتون، پنبه اسید، دی‌اکسید منگنز، کاغذ، تی شو، کرافت، کارتن و مقوا بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ابراز کرد: امسال در زمینه اشتغال و در حوزه صنعت اقدامات امیدآفرینی در استان صورت گرفته است.

نظر شما