شناسهٔ خبر: 24662798 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تهذیب نفس و سلامت جسم در کنار هم معنا می‌یابد/ حامی جلسات قرآن باشیم + عکس

گروه جلسات و محافل ــ امین پویا در آخرین جلسه قرآن مسجد پنبه‌چی در سال 96 ضمن بیان اینکه هر مدرسه‌ای را که بازگشایید، درب یک زندان را بستید، اظهار کرد: این اعتقاد قلبی من است که هر چقدر برای جلسات قرآن هزینه شود کم است و هر قدر که جلسات قرآنمان شلوغ‌تر شود، زندان‌ها و قهوه‌خانه‌ها خلوت‌تر می‌شود.

صاحب‌خبر -

هرچقدر جلسات قرآن شلوغ شود، زندان و قهوه خانه ها خلوت می‌شود+صوت و عکس

به گزارش ایکنا؛  آخرین جلسه قرآن مهدی سفالیان، قاری و مدرس کشورمان در سال 1396، شب گذشته 26 اسفند‌ماه از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ در مسجد پنبه‌چی واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از وحدت اسلامی، روبروی مهدیه با حضور حجت‌الاسلام عباسیان، امام جماعت مسجد و قرآن‌آموزان از سنین مختلف برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، اعضا همراه با مهدی سفالیان آیاتی از ادامه درس جلسه را همخوانی کردند. سپس به نوبت به ارائه تلاوت‌های تقلیدی از قاریان مصری پرداختند و سفالیان، نکات صوت و لحنی آنها را متذکر شد. همچنین، هر قاری پس از تلاوتش، هدیه‌ای به عنوان عیدی‌ از سفالیان دریافت کرد.

در جلسه شب گذشته که یک ساعت بیشتر از هفته‌های گذشته به طول انجامید، از ساعت 21، نوبت به تلاوت مهمانان جلسه رسید و رضا جوشقانی و امین پویا از قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

هرچقدر جلسات قرآن شلوغ شود، زندان و قهوه خانه ها خلوت می‌شود+صوت و عکس

سفالیان، قبل از تلاوت امین پویا، از وی درخواست کرد تا دقایقی اگر خاطره‌ای از مسابقات و یا سفرهای خارجی‌اش و خدمت به قرآن کریم دارد، بگوید.

امین پویا قبل از تلاوتش ضمن بیان اینکه بزرگترین افتخارم این است که معلم قرآن هستم و مسابقات و چیزهای دیگر، وسیله‌ای بوده است تا در این زمینه پیشرفت کنم، گفت: به مسابقات به این چشم نگاه می‌کنم که فقط یک انگیزه‌ای است که ما با قرآن بیشتر مأنوس شویم والا معتبرترین مسابقه دنیا را هم در نظر بگیرید، تا موقعی که انس با قرآن ایجاد نشود، هیچ فایده‌ای ندارد و همه‌اش بازی دنیاست. امیدوارم خداوند همه ما را به غیر از اینکه قاری قرآن قرار داده است، ما را عامل به قرآن قرار دهد و ما باعث آبروی اسلام و قرآن شویم.

این قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به اینکه بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلاتی که ما در جامعه داریم، به علت بی‌دینی است، تصریح کرد: یک بزرگی می‌گفت، در هر مدرسه‌ای را که باز کنید، در یک زندان را بستید. این اعتقاد قلبی من است که هر چقدر که برای جلسات قرآن هزینه شود و رونق بیشتری بگیرد، باز هم کم است. هر قدر جلسات قرآن، كتابخانه‌ها و ورزشگاه‌ها شلوغ‌تر شوند زندان‌ها و قهوه‌خانه‌ها خلوت‌تر خواهند شد؛ چرا که تهذیب نفس و سلامت جسم، با یکدیگر ارزشمند است.

هرچقدر جلسات قرآن شلوغ شود، زندان و قهوه خانه ها خلوت می‌شود+صوت و عکس

پویا ادامه داد: هر کسی که قرآن را خوب فرا‌گرفته است، بهتر است در مقام معلم قرآن قرار بگیرد. لازم نیست که حتماً استاد شوید. همین که روخوانی را فرا‌گرفتید به رفقا و اطرافیانتان یاد دهید و معلم قرآن شوید. هرچه امنیت هست در همین مسجد و پای رحل قرآن است. در بیرون از محیط مسجد و در جامعه امروزی متأسفانه ناهنجاری‌های زیادی به چشم می‌خورد. بنده خود نیز هر زمانی که دچار مشکل و ناراحتی شوم به جلسه قرآن و مسجد می‌روم، چون بعد از آن آرامشی وصف‌ناپذیر نصیبم می‌شود. 
این قاری بین‌المللی کشورمان در پایان صحبت‌هایش، خطاب به والدین حاضر در جلسه گفت: سعی کنید در تمامی زمینه‌ها به فرزندانتان اطلاعات کافی دهید تا در جامعه و در مقابل موضوعات مختلف دچار مشکل نشوند. امروز با پیشرفت تکنولوژی و وجود موبایل و فضای مجازی، همه جور خوراک فکری به فرزندانتان تزریق می‌کنند و یک زمانی می‌رسد که دیگر راه برگشتی وجود ندارد.

در پایان این جلسه، عکسی به یادگار گرفته شد و حاضران، مهمان سفره اطعام قرآن کریم شدند.

در ادامه تلاوت‌ها و گزارش تصویری جلسه ارائه می‌شود.

امین پویا

رضا جوشقانی

 انتهای پیام

نظر شما