شناسهٔ خبر: 24662574 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۷ محمد رسول الله(ص) با اشاره به اينکه مردم غیور کرمانشاه سال‌ها پیش دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کرده اند بر لزوم تسریع در اسکان دائم اهالی سرپل‌ذهاب تاکيد کرد

اداي دين نیروهای جهادگر بسیج سازندگی به زلزله زدگان کرمانشاه

روزنامه جوان

وقتي زلزله کرمانشاه به وقوع پيوست، از همان دقايق نخست عمق فاجعه مشخص بود. ميزان خسارات و تلفات جاني و تعداد مصدومان نشان مي داد که امداد رساني در همه عرصه بايد در اسرع وقت صورت گيرد. موضوعي که فرمانده لشکر عملیاتی 27 محمد رسول الله(ص) نيز با اشاره به آن معتقد است بعد از وقوع زلزله در منطقه و تبعات آن و مصدومیت‌هایی که وجود داشت، امشخص بود که مدیریت بحران و بازسازی این مناطق از خود این رویداد بسیار حساس و حائز اهمیت است.

صاحب‌خبر -

حالا نزديک به 120 روز از وقوع زلزله در کرمانشاه و ويراني هاي ناشي از آن مي گذرد. حادثه اي که دل ايران را به درد آورد و يکبار ديگر حس همنوع دوستي را در پرونده اي مورد امتحان الهي قرار داد. بعد از زلزله تقريبا تمام سارمانها و نهادها به چالش افتادند و در اين ميان سپاه و بسيج با بهره مندي از نيرو و توان مردمي گام هاي بزرگي در مسير اسکان و رفع نيازهاي زلزله زدگان برداشتند.

در همين رابطه فرمانده لشکر عملیاتی ۲۷ محمد رسول الله(ص) با تاکید بر لزوم تسریع در اسکان دائم اهالی مناطق زلزله‌زده استان به ویژه سرپل‌ذهاب، گفت: "نیروهای جهادی بسیج سازندگی در مناطق استان کرمانشاه ادای دین کرده و در پیشرفت کشور تلاش می‌کنند."

سردارحسین اسدالهی که در آیین افتتاحیه تعدادی از خانه‌های تازه‌ساز روستای بازگیر از توابع شهرستان سرپل‌ذهاب (ویژه مناطق زلزله‌زده غرب کشور) توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سخن مي گفت، ادامه داد:‌ " واقعه زلزله اخیر در حقیقت اقشار گوناگون جامعه را مورد امتحان الهی قرار می‌دهد و برای بهبود اوضاع خیلی راه کارها وجود دارد و باید با شناسایی نیازمندی‌های موجود استان کرمانشاه که محل امتحان خداوند در منطقه غرب کشور هستم، بتوانیم خدمات شایسته‌ای را ارائه کنیم."

وی به مبحث اصلی يعني تسریع در اسکان دائم مردم شهرستان سرپل‌ذهاب اشاره و تاکید کرد: " اکنون بیش از 120 روز از زلزله اخیر استان کرمانشاه گذشته و شایسته نظام اسلامی این بود که در این ایام مقدار قابل توجهی از منازل ساخته شود و مردم در آن سکونت پیدا کنند، اما ارزیابی اینکه خدمات‌رسانی به نحو شایسته رخ داده یا خیر باید ارزیابی شود.

نیروهای جهادی لحظه‌ای از مشکلات مردم غافل نیستند

بي شک مناطق زلزله‌زده غرب کشور و دشت‌ذهاب یادگار سال‌های دفاع مقدس هستند و مردم غیور این مرز و بوم سال‌ها پیش دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کردند و مؤلفه اقتدار بودند. آنها بخش اعظمی از هزینه امنیت کشور را پرداخت کرده اند، لذا خدمت به آنان به منزله یک لطف نیست، بلکه به منزله ادای دین است.

فرمانده لشکر عملیاتی 27 محمد رسول الله(ص) گفت:" امروز گروه‌های جهادی وارد عرصه میدان جهادی شدند و همگی افراد ولایت‌مدار هستند که دغدغه ولایت و خدمت به کشور به ویژه در مناطق مذکور را دارند، نه آن‌که همچون برخی عکس سلفی بگیرند و به دیگران گیر بدهند که چه خدماتی برای منطقه زلزله‌زده شهرستان سرپل‌ذهاب انجام شده است."

اسدالهی ادامه داد: "نیروهای جهادی بسیج سازندگی در مناطق استان کرمانشاه ادای دین می‌کنند و لحظه‌ای از مشکلات مردم غافل نیستند و تاکنون ثابت کردند که این خدمات گذشته این مردم را فراموش نمی‌کنند و جهاد سازندگی در هر مقایس اگر به عرصه‌های خدمت ورود پیدا کنند، خروج آن با عزت و اعتلای جامعه و رضایت‌مندی مردم کشور همراه است."

این مسؤول با بیان اینکه نیروهای جهادی فوق از سراسر نقاط کشور هستند، افزود: "بخشی از نیروهای جهادی شامل رزمنده‌های دوران دفاع مقدس، دانشجویان، بسیجیان، طلاب، روحانیان مدافعان حریم‌آل الله،‌  پاسداران بازنشسته، نوجوانان و جوانان دهه‌ 60 و 70 و حتی افرادی که نسل انقلاب را درک نکرده، اما با یاد و خاطر شهدا زندگی کردند، امروزه آموختند در هر عرصه با هدف پشتیبانی از ولایت وارد شوند و به عنوان الگو و اسوه برای ادامه این مسیر تلاش کنند."

ساخت هر خانه توشه ايست براي آخرت

بعد از وقوع زلزله يکي از تاکيدات مقام معظم رهبری در رسیدگی بیشتر به زلزله‌زدگان روستاها و اهالی مناطق محروم و نیازمندان استان کرمانشاه، بود. موضوعي که نيروهاي بسيج مردمي و سپاه را بر آن داشت تا بدون وقفه به خدمات رساني بپردازند. اما با اين اوصاف هنوز هم نیاز به حضور گسترده نیروهای جهادگر در صحنه سازندگی وجود دارد و باید با استحکام و قوت بیشتری خانه‌های این مناطق ساخته شود.

در همين راستا فرمانده لشکر عملیاتی 27 محمد رسول الله(ص) با بيان اينکه اکنون با نیروهای جهادی و بسیجی به همراه مردم با کمترین امکانات در عرصه سازندگی ورود پیدا کرده و سبب خوشنودی خانواده‌ها هستند و باید خدمات بیشتری به آنان ارائه شود، گفت: "مردم مظلوم و غیور استان کرمانشاه به ویژه در مناطق و روستاهای شهرستان سرپل‌ذهاب عزت نفس دارند و اگر امروز به دلیل حادثه اخیر زلزله‌ و تبعات آن درگیر هستند، دستشان پیش خلق دراز نبوده، اما حوادث اخیر آنان را زمین‌گیر کرده و باید دستشان گرفت و انسانیت را به منصه ظهور رساند."

اسدالهی تصریح کرد: "اهالی این مناطق روزی می توانستند حتی با فروش منزل خود به بسیاری از نیازمندان کمک کنند، اما اکنون در معرض امتحان خداوند متعال هستند و باید به آنان رسیدگی شود."

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته علاوه بر خدمات عمرانی، اسکان اولیه ساخت منازل مسکونی و... که ابتدای امر همه مردم جهادی پیش آمدند و به خدمات‌رسانی در این مناطق پرداختند، بیان کرد: "اکنون خدمات گروه‌های جهادی پر رنگ‌تر کارها را پیش می‌برند و در حال ورود به عرصه ساخت و ساز هستند و از قبل سابقه خدمت‌‌رسانی داشتند و از تجارب بیشتری بهره‌مند شدند. بنابراين اکنون بیش از گذشته نیاز است که گروه‌های جهادی هر کدام برای اهالی این مناطق یک واحد مسکونی بسازند و مشکلات آنان را برطرف کنند."

اسدالهی تاکید کرد: "امروزه در منطقه 2 گروه و جامعه هدف داریم، برخی احتمالا با همه مشکلات وام بگیرند و به ساخت منازل بپردازند، اما گروهی نیز پیش از وقوع زلزله‌اخیر استان از  امکانات کافی برخوردار نبودند و نیاز به کمک و امدادرسانی بیشتری دارند."

فرمانده لشکر عملیاتی 27 محمد رسول الله(ص) اظهار داشت: "طبق منویات مقام معظم رهبری در واقع رخداد زلزله اخیر فرصتی است تا به محرومان نیازمند که قبل از وقوع این حادثه در انواع معضلات و محرومیت‌ها گرفتار بودند نیز رسیدگی شود و با ساخت هر یک واحد مسکونی در حقیقت یک گام به توشه دنیا و آخرت خویش اضافه کردند و سبب موفقیت روزافزون کشور می‌شوند."

نظر شما