شناسهٔ خبر: 24662444 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| اصلاح فرهنگ ترافیکی سبب کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شود

R41346/P41362/S6,51/CT1

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: اصلاح فرهنگ ترافیکی در کشور می‌تواند در کاهش تصادفات و حوادث نقش بسیار مهمی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

علی اصغر پیوندی در حاشیه افتتاح طرح نوروزی هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهار داشت: امسال هجدهمین سالی است که طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی برگزار می‌شود و تبعات خوبی به همراه داشته است.

وی هدف از اجرای این طرح توسط جمعیت هلال احمر را کاهش تصادفات و صدمات وارده بر مردم دانست و افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان یک ارگان امدادی، فرهنگی و اجتماعی در بحث امداد و نجات و مباحث ترافیکی فعالیت می‌کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: سازمان جمعیت جوانان هلال احمر نیز از رده‌های مختلف از کودکستان تا دانشگاه در بحث فرهنگ سازی نقش به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در کاهش حوادث ترافیکی، اصلاح فرهنگ ترافیک است، تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم فرهنگ ترافیک را اصلاح کنیم، کمتر شاهد تلفات و حوادث تلخ ناشی از تصادفات خواهیم شد.

وی با اشاره به کمپین "نه به تصادفات" اظهار داشت: در این کمپین افراد در تمام رده‌های اجتماعی متعهد می‌شوند که قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت کنند و فرهنگ ترافیک را به امید داشتن نوروز و سفری بدون حادثه اصلاح کنیم.

پیوندی بیان کرد: جمعیت هلال احمر احساس کرد که باید در این راستا فعالیت سازنده و خوبی انجام دهد و امدادهای نوروزی هلال احمر کمک زیادی به مردم بکند.

وی با بیان اینکه طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سال‌های قبل موفق بوده است، خاطرنشان کرد: بحث آموزش و فرهنگ سازی سال‌ها زمان لازم دارد و باید در یک مسیر مشخصی دنبال شود تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تعداد پایگاه‌های ثابت هلال احمر را در سال گذشته 530 پایگاه عنوان کرد و افزود: در سال جاری این پایگاه‌ها به یک‌هزار و 350 پایگاه در کشور افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: 800 پایگاه موقت در بحث رسیدن به موقع تیم امداد و نجات به محل حادثه در مبادی ورودی تمام شهرها و داخل شهرها مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/ ز

نظر شما