شناسهٔ خبر: 24662364 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

انتقاد وزیر کشور آلمان از عملکرد اتحادیه اروپا در قبال آوارگان

وزیر کشور آلمان اتحادیه اروپا را به داشتن موضعی نرم و غیرسختگیرانه در مذاکرات با کشورهای شرق اروپا درباره پذیرش آوارگان متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان در جریان مصاحبه با روزنامه چاپ یکشنبه "دی ولت آم سونتاگ" این صحبت‌ها را مطرح کرد.

وی تمایل دارد تا پیش از برگزاری انتخابات ایالتی بایرن در اکتبر ۲۰۱۸ نشان دهد که حزبش موضعی سرسختانه در قبال مهاجران دارد تا به این ترتیب بتواند برای خود رای‌ جمع کند.

زیهوفر اعلام کرد، تا مادامی که اتحادیه اروپا نتواند از مرزهای خارجی خود حفاظت کند، کنترل‌های مرزی آلمان باید ادامه یابد. وی کمیسیون اروپایی را به داشتن "لحنی اخلاقی" در قبال کشورهای شرق اروپا که از پذیرش پناهجویان امتناع کرده‌اند، مورد انتقاد قرار داد.

وی ادامه داد: چنین رویکردی غیرسازنده است و هر کشوری غرور خودش را دارد.

این سیاستمدار محافظه کار به اتحادیه اروپا تاکید کرد، تا تصمیم گیری از جانب کشورهای عضو را متوقف کند و ادامه داد: کمیسیون اتحادیه اروپا اغلب از طرف اعضا تصمیم می‌گیرد. ما باید انرژی بیشتری را برای گفت‌وگو درباره توزیع آوارگان صرف کنیم. اگر این گفت‌وگوها با صبر باشد، اکثریت کشورها از آن حمایت می‌کنند. سایر کشورها می‌توانند به روش‌های دیگری رفتار کنند شاید پرسنل بیشتری به مرزهای اتحادیه اروپا بفرستند یا در گشت‌های مرزی مشترک بیشتر سهیم باشند.

اظهارات وزیر کشور آلمان می‌تواند بر تنش ائتلاف بزرگ میان محافظه کارهای آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور و سوسیال دموکرات‌ها بیفزاید.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما