شناسهٔ خبر: 24661760 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دستگیری ده‌ها قاچاقچی انسان در آلبانی

پلیس آلبانی ۳۹ نفر از جمله چهار افسر پلیس را به اتهام قاچاق حدود هزار آلبانیایی به انگلیس، ایالات متحده و کانادا دستگیر کرده و ده‌ها تن دیگر از جمله دو تبعه بلغارستان در همین رابطه تحت تعقیب هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، از سال ۱۹۹۰ که آلبانی حکومت دموکراسی را پذیرفته است، بسیاری از آلبانی‌ها برای زندگی بهتر مهاجرت کرده و حتی مبالغ هنگفتی را به این منظور به قاچاقچیان پرداخت می‌کنند. اگرچه آلبانی‌ها اکنون می‌توانند داخل و خارج از منطقه شنگن اتحادیه اروپا آزادانه رفت و آمد کنند ولی هنوز برای انگلیس و آمریکای شمالی نیاز به ویزا دارند.

رئیس پلیس ملی آلبانی در این ارتباط گفت: هفت گروه جنایتکار در آلبانی، بلغارستان، اسپانیا، فرانسه، جمهوری دومینیکن، ایتالیا، انگلیس، ایرلند، ایالات متحده و کانادا حدود ۱۰۰۰ نفر آلبانیایی را به انگلیس، ایالات متحده و کانادا قاچاق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هر فرد حداقل حدود ۱۰ هزار دلار برای رسیدن به انگلیس و بین ۲۴ تا ۳۰ هزار دلار برای رسیدن به ایالات متحده و کانادا به قاچاقچیان پرداخت کرده است، افزود: این گروه‌ها با جعل گذرنامه به این افراد کمک می‌کردند با سفر از طریق کشورهای دیگر از جمله جمهوری دومینیکن و کشورهای آمریکای جنوبی به مقصدهایشان برسند.

به گزارش رویترز، آلبانی در تلاش برای متقاعد کردن اتحادیه اروپا مبنی بر شروع مذاکرات برای پیوستن به اتحادیه اروپا، مبارزات خود علیه جرم را افزایش داده است.

انتهای پیام

نظر شما