شناسهٔ خبر: 24661683 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نرخ‌های نجومی ارایه خدمات فرودگاهی به مردم/ بازبینی سیاست‌ها در ناوگان هوایی کشور ضروری است

عضو کمیسیون عمران مجلس، از تاخیرهای پروازی، اعمال هزینه های گزاف به مردم در ایاب و ذهاب به فرودگاه و همچنین بسته بندی بار مسافران انتقاد کرد و گفت: آزادسازی نرخ بلیت فقط به نفع ایرلاین ها بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اوج گیری تاخیر‌های پروازی در کشور، بر ضرورت قانون مداری ایرلاین‌ها در روز‌های پایانی سال و همچنین اوج گیری تقاضا برای سفر تاکید کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر اگر هواپیمایی در راس ساعت اعلام شده پرواز خود را آغاز کند مورد تعجب واقع خواهد شد، افزود: متاسفانه بی برنامه گی و ضعف مدیریت و نظارت‌ها عامل اصلی تاخیر‌های پروازی در کشور است.

ایرلاین‌ها فشار‌های مضاعفی بر مردم ایجاد کرده اند
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایرلاین‌ها فشار‌های مضاعفی بر مردم ایجاد کرده اند، تصریح کرد: گران فروشی نرخ بلیت هواپیما به بهانه آزادسازی نرخ‌ها و شناور شدن آن از معضلاتی است که مردم در استفاده از ناوگان هوایی کشور با آن دست به گریبان هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید سقف مشخصی برای نرخ بلیت هواپیما در نظر گرفته شود، گفت: شناور شدن نرخ‌ها فقط به نفع ایرلاین‌ها بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه متاسفانه علاوه بر گرانی بلیت وجود پرواز‌های چارتری نیز معضلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده است، تصریح کرد: متاسفانه با افزایش پرواز‌های چارتری در سال‌های اخیر حقوق مردم ضایع شده است، زیرا در صورت بروز هر نوع مشکلی در ثبت دقیق مبدا و مقصد امکان عودت پول وجود نداشته و هزینه‌های مردم سوخت می‌شود.

پرواز‌های چارتری حذف شود
وی با تاکید بر اینکه در صورت لزوم باید پرواز‌های چارتری به کل حذف شود، گفت: تعیین سقف و کف برای قیمت بلیت می‌تواند بهترین راهکار برای مردم و همچنین ایرلاین‌ها باشد.

بت کلیا با بیان اینکه باید کمیته‌ای متشکل از کمیسیون عمران مجلس و وزارت راه و شهرسازی معضل پیش روی ایرلاین‌ها را در راستای کمک به احقاق حق مردم رفع کند، افزود: ادامه این رویه سهم جابه حایی‌ها در صنعت هوایی کشور را به شدت کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه خرید یک لیوان چای در فرودگاه‌ها با قیمت‌های سرسام آور همراه است، تصریح کرد: توجیه واحد‌های خدمات رسان به مردم در فرودگاه‌ها در خصوص گرانی‌های اعمال شده بر نرخ‌ها اخذ هزینه‌های سربار از آن‌ها از سوی شرکت فرودگاه‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها باید تجدیدنظری در خصوص سیاست‌های خود داشته باشد، گفت: ادامه روند فعلی به نفع مردم و حتی صنعت هوایی کشور نیست.

اخذ هزینه برای بسته بندی بار مسافران توجیه پذیر نیست
بت کلیا با انتقاد از اخذ هزینه‌های سربار از مردم در فرودگاه ها، افزود: متاسفانه در فرودگاه‌ها با ایجاد باجه‌های بسته بندی بار هزینه‌های بسیاری از مسافران اخذ می‌شود، در حالی که وظیفه ناوگان هوایی کشور تحویل سالم بار به مسافران است.

وی ادامه داد: باید تجدید نظر اساسی در نحوه ارایه خدمات به مسافران در فرودگاه‌ها صورت بگیرد، زیرا اعمال نرخ‌های نجومی در ایاب و ذهاب مسافران به فرودگاه، ارایه خدمات رفاهی به مسافران و در نهایت بسته بندی بار آن‌ها به انصراف مسافر از استفاده از ناوگان هوایی کشور می‌انجامد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید کمیته‌ای بهبود وضعیت ایرلاین ها، شرکت فرودگاه‌ها و در نهایت صنعت هوایی کشور را در دستور کار خود قرار دهد، زیرا عملکرد فعلی این ناوگان عامل متضرر شدن مردم است.
 
 
خانه ملت

نظر شما