شناسهٔ خبر: 24661480 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آمریکا، اسرائیل و مصر کمیته مشترکی درباره غزه تشکیل داده‌اند

یک مسؤول بلندپایه فلسطینی از تشکیل کمیته مشترک به منظور انجام امور انسانی و امدادی توسط آمریکا، ‌مصر و اسرائیل خبر داد که فراتر از تشکیلات خودگردان فلسطین است و با نهادهای آمریکایی مرتبط با نهادهای داخلی در غزه به صورت میدانی هماهنگ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه العربی الجدید، یک مسؤول فلسطینی بلندپایه اعلام کرد، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به منظور انجام طرح‌های انسانی و امدادی در غزه، تضمین ادامه آرامش در این منطقه و اجتناب از فاجعه انسانی کمیته مشترکی که مصر با هماهنگی اسرائیل به صورت میدانی آن را اداره می‌کند، ترتیب داد.

مصر بر اجرای مصوبات کمیته مذکور نظارت خواهد داشت که مهمترین اهداف آن کاهش میزان تنش در اراضی فلسطینی به ویژه غزه و ممانعت از فروپاشی اوضاع انسانی، اقتصادی و معیشتی است، زیرا این اوضاع جنبش حماس را وادار می‌کند وارد جنگ جدیدی با اسرائیل شود.

دولت آمریکا، سه شنبه گذشته کنفرانسی درباره وضعیت انسانی غزه ترتیب داد که در آن جارد کوشنر، داماد و مشاور ویژه ترامپ در خاورمیانه مشارکت داشت و تشکیلات خودگردان فلسطین به خاطر اهداف مشکوک این کنفرانس مشارکت در آن را رد کرد.

فایز ابوعیطه، از رهبران جنبش فتح کنفرانس مذکور را «نمایشی با افکار، شخصیت‌ها و مذاکره پست و تلاشی آشکارا از سوی دولت آمریکا برای اصلاح تصویر تحریف شده خود پس از تصمیم ظالمانه و جانبدارانه از اسرائیل دانست و گفت، کسی که امروز برای غزه اشک تمساح می‌ریزد همان است که دیروز علیه آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطین (آنروا) اعلام جنگ کرد و تلاش می‌کند نام این سازمان را از فرهنگ لغت بین‌المللی خط زده و باج‌خواهی سیاسی را ادامه دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما