شناسهٔ خبر: 24661388 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

شریعتمداری در حاشیه آخرین نشست هیئت دولت در سال ۹۶:

تهیه نقشه راه، مهمترین کار در مسیر اقتصاد مقاومتی بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تدوین نقشه راه در حوزه معدن یکی از اقدامات مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی طی ۶ ماهه گذشته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه آخرین نشست هیئت دولت در سال 96 و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز اول عید همراه با رئیس جمهور در کرمانشاه حضور خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تدوین نقشه راه برای یک دوره 4 ساله در حوزه معدن یکی از اقدامات مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی طی 6 ماهه گذشته بود.

وی ادامه داد:اکتشافات معدنی، ایجاد ظرفیتهای جدید برای توسعه معدنی از جمله اقدامات ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی بود.

شریعتمداری گفت:کاهش ریسک سرمایه گذاری، توجه به طرح های نیمه کاره ای که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، از جمله اقدامات ما در راستای مقاوم سازی اقتصاد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تاکنون 5هزار و 400 واحد صنعتی پرونده بهره برداری گرفته اند، اظهار کرد: روند رشد منفی صادرات غیرنفتی به سمت مثبت از جمله کارهای مهم ما در حوزه تجارت بود که سبب شد در ماههای پایانی رشد 5 درصدی مثبت در این حوزه را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود 9/7 میلیارد دلار منابع مالی در قالب سرمایه گذاری خارجی و به صورت مستقیم جذب کردیم و در دولت دوازدهم به تنهایی این میزان حدود 1/9 میلیارد دلار است و در این حوزه بالغ بر 250 طرح داریم.

شریعتمداریادامه داد: با همکاری مجلس 50 هزار میلیارد ریال بودجه به واحدهای تولیدی اختصاص یافت که 32 هزار آن مربوط به فعالیتهای صنعتی است.

وی گفت: در طول دولت دوازدهم تولیدات زنجیره ای فولاد کشور رشد 70 درصدی داشته و سبب شده ظرفیت فولاد کشور به 110 میلیون تن برسد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما