شناسهٔ خبر: 24660663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

۱۹ مددکار اجتماعی در مراکز درمانی گلستان فعالیت می‌کنند

گرگان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در حال حاضر ۱۹ نفر به‌عنوان مددکار اجتماعی در بیمارستان‌های استان مشغول فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از مددکاران مراکز درمانی ظهر یکشنبه در دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد.

عباس بدخشان، در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹ نفر به‌عنوان مددکار اجتماعی در بیمارستان‌های استان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: مددکاران اجتماعی درروند درمان در کنار بیماران قرارگرفته که این افراد به لحاظ روحی و روانی می‌توانند کمک کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: با توجه به وسعت مسئولیتی که مددکاران اجتماعی دارند وجود این تعداد نیرو کفایت نمی‌کند و به لحاظ تشکیلاتی محدودیت‌هایی وجود دارد که باید تلاش‌های مضاعفی در این خصوص صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت برنامه باید برای سال ۹۷ توجه بیشتری نسبت به این رشته داشته باشد، تصریح کرد: اکنون به دلیل نیازهایی که وجود دارد رشته‌های دیگری در این موقعیت در سطح بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت هستند که باید از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مددکاری اجتماعی استفاده شود.

بدخشان مزایا اندک این قشر نسبت به سایر رده‌ها را از مشکلات آن‌ها دانست و اظهار کرد: باید یک بررسی از دستورالعمل‌های دانشگاه صورت گیرد تا نسبت به توسعه پرداختی‌ها اقدام شود.

وی افزود: مددکار اجتماعی باید جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود که سعی داریم این اقدامات را در سال ۹۷ از سوی وزارت بهداشت و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و پیگیری کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از افزایش تعداد نیروهای مددکار اجتماعی در مراکز درمانی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: ممکن است به شکل استخدامی نباشد اما در قالب سایر شیوه‌های جذب نیرو برنامه داریم.

وی افزود: اگر بتوانیم تشکیلاتی از طریق سازمان مدیریت افزایش داشته باشیم می‌توان در مورد استخدامی رسمی آن‌ها ورود پیدا کرد.

نظر شما