شناسهٔ خبر: 24660604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خوزستان| اردوهای جهادی و گزارشی از آتش به اختیاران خستگی‌ناپذیر

R41468/P1357/S6,57/CT7

اردوی جهادی گروه جهادی "راه خدا" با حضور بیش از ۷۰ جهادگر در مناطق محروم دشت آزادگان با ارائه خدمات اجتماعی، پزشکی، دندانپزشکی، آموزشی و فرهنگی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، فقر و محرومیت واژگان درمانده این روزها است. روحیه جهادی و مملو از ایمان و اعتقاد، فقر و تبعیض را به ستوه آورده است. دست های پینه بسته و صداهای پر از خستگی و چشمان پوف کرده، همگی نشان از روح بلند و ساخته شده دانشجویان است.

تلاش و مجاهدت بیرونی و درونی برای خودسازی و دگرسازی گفتمان غالب اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز است. دست‌های تاول زده و نفس های خستگی ناپذیر دانشجویان در آفتاب سوزان و تابش بی امان خورشید در کوچه های روستای جیلیزیه حنظله مرتب دیده و شنیده می شود. عشق و محبت به مردم رمز این عملیات‌های روزانه و شبانه مردان خدایی است.

ورودی روستا آنچه بیش از همه نمایان است پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی است.خیابان‎‌ها و انشعابات آب وبرق و مدرسه و پارک..را نمی‌توان نادیده گرفت. این یعنی نظام کارکرد خود را درست داشته است و این فقر و محرومیت را باید از حساب نجومی بگیرانی کم کرد که حاضر به دیدن این مردم مظلوم و مدافع انقلاب نیستند.

علیرضا رحمانیان مسئول رسانه ای گروه جهادی "راه خدا" دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره این گروه و فعالیت‌های جهادی می گوید: گروه جهادی راه خدا با حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بخشی از نیروهای مسجد ولیعصر اهواز است.

وی درباره فعالیت های این گروه بیان داشت: این اردوی جهادی گروه، در حقیقت هفدهمین دوره است که در مناطق محروم با حضور پرشور دانشجویان رشته های مختلف برگزار شده است.

مسئول رسانه ای گروه جهادی "راه خدا" دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: این دوره به مدت شش روز به مرکزیت دهستان الله اکبر شهرستان دشت آزادگان برگزار می شود و در این اردو که در روستای جیلیزیه حنظله برپا شده همه مردم به شکل رایگان خدمات فرهنگی، آموزشی، پزشکی، دندان پزشکی و دارویی دریافت می کنند.

این فعال جهادی گفت: در این اردو که بیش از 70 جهادگر حضور دارد بیش از 30 روستای دهستان مورد پوشش قرار می گیرد. این روستاها قبل از برپایی اردو شناسایی و نیازها جمع‌آوری و برنامه‌ریزی شده بود.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی درباره عرصه فعالیتی این گروه جهادی گفت: در حوزه آموزش بهداشت، آموزش مسایل بهداشت روانی، محیطی و خانواده برای دانش آموزان و خانواده ها در روستاها جلساتی داشتیم. خانه کودک برای بچه‌ها تدارک دیدیم که در قالب بازی‌ها مسایل بهداشتی را یاد دهیم.

رحمانیان درباره برنامه‌های جهادگران برای مبارزه با فقر فرهنگی گفت: روحانی‎‌های اردو ضمن اینکه در بین دانشجویان گروه حضور دارند و مسایل خودسازی و فرهنگی را پیگیری می‌کنند با کارگروه فرهنگی در روستاها برای مردم برنامه فرهنگی، اعتقادی و دینی دارند و مسایل و احکام دینی را آموزش می دهند.

مسئول رسانه ای گروه جهادی "راه خدا" دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: در حوزه تخصصی هم پزشکان به شکل رایگان مردم را ویزیت می‌کنند و در این مدت رضایت و استقبال مردم روستاها خیلی خوب بوده است.

وی گفت: همچنین هشت پزشک فوق تخصص هم در اردو حضور دارند  که مردم را ویزیت و درمان می‌کنند. بیماری‌ها و مشکلات مردم غربالگری و شناسایی شدند و دارو پخش شده است.

مینا فاضلی دندانپزشک جهادی این گروه جهادی نیز درباره فعالیت‌های ارائه شده در این حوزه اظهار داشت: بیش از 9 یونیت مجهز درمانی در منطقه حضور دارد و با حضور دندانپزشکان متخصص به شکل کاملاً رایگان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

این دندانپزشک جهادی اضافه کرد: خدمات زیادی از قبیل ترمیم، کشیدن، عصب‌کشی، جرم‌گیری، تخصصی اطفال و ارتدونسی به مردم ارائه می شود و از اینکه می توانیم به مردم کمک کنیم و موجبات رضایت این افراد را جلب کنیم خوشحال هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این گروه جهادی در مدت 6 روز حضور در مناطق محروم در حوزه عمرانی نیز فعالیت دارد. این اردو در طول سال دو مرتبه در مناطق محروم خوزستان حضور پیدا می کند.

گزارش از اکبر بهاری

انتهای پیام/ح

نظر شما