شناسهٔ خبر: 24658822 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشف بدافزاری خطرناک برروی گوشی‌های آسیایی

پژوهشگران موسسه چک پوینت به تازگی دریافته‌اند که هکرها با انتشار یک بدافزار خطرناک برروی تعدادی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی، به حملات سایبری بسیاری در سراسر جهان اقدام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت هکرنیوز، محققان و پژوهشگران امنیتی در موسسه تحقیقاتی چک پوینت اعلام کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری با انتشار یک بدافزار به صورت پیش فرض برروی سیستم عامل اندروید برخی از برندهای آسیایی همچون هواوی، سامسونگ، شیائومی، آنر، اوپو، ویوو و جیونی به اطلاعات کاربران دسترسی یافته‌اند و از این طریق نیز درآمد هنگفتی را به جیب زده‌اند. 

نام این بدافزار که RottenSys نام دارد، برروی سرویس اینترنت بی‌سیم وای فای میلیون‌ها گوشی اندرویدی نصب شده بود. این کارشناسان بر این باورند که زنجیره تامین این دسته از گوشی‌ها مشکل داشته چراکه تمامی برندها و گوشی‌های هوشمندی که از توزیع کننده هانگژو چین به دست مشتریان و فروشندگان رسیده، با چنین مشکلی مواجه شده است.

البته هنوز مشخص نشده است که این توزیع‌کننده خود دستی در این مساله داشته یا خیر اما به گفته آنها، این بدافزار خطرناک به هکرها اجازه می‌دهد از طریق اتصال کاربران گوشی هوشمند به اینترنت وای فای، به اطلاعات شخصی و محرمانه مورد نظرشان دسترسی یابند، از وبگردی‌های آن‌ها آگاه شوند و موقعیت مکانی و اطلاعات ذخیره شده آن‌ها را بدست بیاورند.

یکی از این پژوهشگران می‌گوید: بدافزار RottenSys از سپتامبر سال ۲۰۱۶ آغاز به کار کرده و تاکنون برآورد می‌شود ۴ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۴۶۰ دستگاه گوشی را آلوده کرده باشد. همچنین تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که هکرها تنها در عرض ۱۰ روز ، ۱۱۵ هزار دلار کسب کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما