شناسهٔ خبر: 24658343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آماده‌باش دو پایگاه هوایی فوریت‌های پزشکی خوزستان در نوروز

نمایندگی خوزستان

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: دو پایگاه هوایی فوریت‌های پزشکی خوزستان در اهواز و دزفول در ایام نوروز به در آماده‌باش خواهند بود.

صاحب‌خبر -

دکتر شهیار میرخشتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح نوروزی اورژانس اظهار کرد: از 25 اسفندماه، تمام پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در سراسر استان خوزستان به صورت آماده‌باش در آمده‌اند. در حال حاضر 160 پایگاه فوریت‌های پزشکی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 103 پایگاه، جاده‌ای و 57 پایگاه، شهری هستند.

وی ادامه داد: در این ایام دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در اهواز به صورت 24 ساعته در حالت آماده‌باش قرار دارد، تا در صورت وقوع حادثه و نیاز بلافاصله به محل حادثه اعزام شود. همچنین از 25 اسفندماه تا 15 فروردین 97، تمام آمبولانس‌های پایگاه‌های جاده‌ای فوریت‌های پزشکی از ساعت 8 صبح تا 13 بعدازظهر و همچنین از ساعت 16 بعدازظهر تا 20 در دو شیفت در کنار جاده و با آلارم روشن مستقر می‌شوند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان تصریح کرد: از روز گذشته سه ایستگاه سلامت اورژانس در سه ورودی خوزستان، شامل ورودی استان چهارمحال بختیاری بعد از شهر دهدز، ورودی استان بوشهر در محور امامزاده عبدالله هندیجان و ورودی استان لرستان در محل یادمان شهدای گمنام اندیمشک استقرار یافته‌اند.

میرخشتی ادامه داد: در هر کدام از این ایستگاه‌های سلامت، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه آمبولانس، شش تخت معاینه، چهار تکنسین فوریت‌های پزشکی، یک کارشناس بهداشت محیط و یک کارشناس مبارزه با بیماری‌ها مستقر و به صورت شبانه‌روزی به مراجعان و مسافران محترم نوروزی، خدمات ارائه می‌کند.

وی با اشاره به توزیع اقلام و بسته‌های فرهنگی میان مسافران نوروزی توسط پایگاه‌های جاده‌ای فوریت‌های پزشکی بیان کرد: همچنین دو پایگاه هوایی فوریت‌های پزشکی خوزستان در اهواز و دزفول در ایام نوروز به در آماده‌باش خواهند بود.

نظر شما