شناسهٔ خبر: 24657720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

رحماني‌فضلي: 
برخي استان‌ها انگار با يک کشور بيگانه طرف هستند

ايلنا: وزير کشور با بيان اينکه يکي از خلأهاي وزارت کشور و همچنين کل کشور نبود شناسنامه براي سکونتگاه‌هاست، گفت: نبود شناسنامه‌ها براي سکونتگاه‌هاي کشوري باعث اختلافات زيادي شده است. برخي از استان‌ها با يکديگر بر سر اين مسئله اختلاف سليقه دارند. مثلا بعضي از استان‌ها بر سر مناطق مرزي با يکديگر اختلاف دارند به گونه‌اي که انگار با يک کشور بيگانه در مشکل هستند.عبدالرضا رحماني‌فضلي با بيان اينکه دستگاه‌هاي مختلف چنين چيزي را تعريف نکرده بودند، گفت: ما در وزارت کشور موظف کرديم اين آيين‌نامه اجرائي شود که شروع مبارک و خوبي است. با درج اطلاعات لازم، نقشه‌ها، عکس‌ها و اطلاعات و داده‌ها مي‌توانيم با سهولت به کارها رسيدگي کنيم.او ادامه داد: يکي از مشکلات دانشجويان فهم اطلاعاتي و گوناگوني اطلاعات است که اين‌چنين سامانه‌هايي مي‌تواند به آنها کمک کند.

گزارش دبير شوراي‌عالي فضاي مجازي در نشست غيرعلني مجلس
سخنگوي هيئت‌رئيسه مجلس با اشاره به برگزاري جلسه غيرعلني مجلس به‌منظور ارائه گزارش دبير شوراي‌عالي فضاي مجازي به نمايندگان، تأکيد کرد که مسائل مربوط به موضوع فيلترينگ تلگرام در جايي ديگر مورد بحث قرار مي‌گيرد و ارتباطي به اين جلسه ندارد. به گزارش «ايلنا» بهروز نعمتي با اشاره به دستور کار جلسه مجلس شوراي اسلامي از ارائه گزارش مسئولان شوراي‌عالي فضاي مجلس به نمايندگان خبر داد و گفت: قرار است آقاي فيروزآبادي دبير شوراي‌عالي فضاي مجازي با حضور در نشست غيرعلني مجلس، گزارشي از اقدامات انجام‌شده و برنامه‌هاي اين شوراي‌عالي در آينده به نمايندگان ارائه کند. او افزود: اين جلسه حدود يکي، دو ساعت به طول مي‌انجامد و تصميم‌گيري درمورد نحوه برگزاري ادامه جلسه مجلس به صورت علني با هيئت رئيسه مجلس خواهد بود. اين نماينده مجلس شوراي اسلامي همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه با توجه به انتشار برخي اخبار درمورد احتمال فيلترينگ تلگرام در سال آينده، آيا اين مسائل نيز در نشست غيرعلني فردا مورد بحث قرار مي‌گيرد، گفت: آنچه در جلسه غيرعلني فردا در دستور کار نشست غيرعلني مجلس قرار گرفته است، صرفا يک گزارش از سوي شوراي‌عالي فضاي مجازي است. نعمتي يادآور شد:‌ درواقع مسائل مربوط به فيلترينگ تلگرام در جاي ديگري بحث مي‌شود و آنچه فردا در جلسه غيرعلني مطرح مي‌شود، صرفا گزارشي است از وضعيت فضاي مجازي و اينکه هم‌اکنون در چه وضعيتي قرار داريم و در آينده بايد به کجا برسيم.همچنين به گزارش «ايسنا» نعمتي از ابلاغ قانون بودجه ۹۷ به رئيس‌جمهوري توسط رئيس مجلس خبر داد.

احتمال وضع تحريم جديد از سوي اروپا 
شرق: جمعه‌شب بعد از جلسه كميسيون مشترك برجام، خبرگزاري رويترز در گزارشي خبر داد كه به سندي محرمانه دست يافته كه بر مبناي آن، سه کشور اروپایی برای جلوگیری از خروج واشنگتن از برجام، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کرده‌اند.براساس گزارش رويترز، انگلیس، فرانسه و آلمان، تحریم‌های جدیدی علیه ایران به بهانه برنامه موشکی ایران و نقش تهران در سوریه برای قانع‌کردن ترامپ به ماندن در برجام، پیشنهاد کرده‌اند. به گزارش ايسنا، دو مقام آگاه دراین‌باره به رویترز گفته‌اند که نمونه‌ای از این سند، روز جمعه (۲۵ اسفند) در اختیار ۲۸ کشور اروپایی قرار گرفته است؛ چراکه تصویب این تحریم‌ها به حمایت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیاز دارد. این پیشنهاد بخشی از راهبرد اروپا برای جلوگیری از فروپاشی برجام به دست ترامپ است.عباس عراقچي در واكنش به اين خبر گفته «اگر برخی اروپایی‌ها به دنبال اقداماتی همچون اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای بر ایران جهت خوشایند ترامپ باشند، مرتکب اشتباه محاسباتي بزرگی شده و نتایج مستقیم آن را بر برجام و ادامه حیاتش خواهند دید».معاون سياسي وزير خارجه ايران در مورد ديدارهاي دوجانبه‌اي كه در حاشيه اين دور از نشست كميسيون برجام انجام شد، به‌ويژه با نماينده آمريكا توضيح داد «با هيئت آمریکایی صرفا درخصوص اجرای برجام و نقض تعهدات آنها در برجام صحبت داشتیم. مثل همیشه در حاشیه جلسات کمیسیون مشترک برجام این بار هم درخصوص مواردی که از دید ما نقض تعهدات یا تأخیر در اجرای تعهدات آنهاست به‌خصوص در حوزه مجوزهای خرید هواپیما، تذکر دادیم و بحث مبسوطی دراین‌باره داشتیم». به گزارش ايرنا، معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: «همین‌طور با هيئت آمریکایی به‌طور مختصر درخصوص زندانیان ایرانی که در آمریکا هستند، بحث داشتیم. ما همیشه از این فرصت استفاده کرده‌ایم و به دلیل ابعاد انسانی موضوع، درباره کسانی که به درخواست آمریکا در کشورهای دیگر یا در داخل خاک آمریکا دستگیر شده‌اند، صبحت و این مسئله را به لحاظ انسانی مطرح و پیگیری می‌کنیم».

برچسب‌ها:

نظر شما