شناسهٔ خبر: 24656699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

بازداشت اسفند،یارِ بقایی

وکیل مشایی با تایید بازداشت اسفندیار رحیم مشایی گفت: از علت بازداشت اسفندیار رحیم مشایی اطلاعی ندارم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز:  «روز شنبه (۲۶/۱۲/۹۶) حسب دستور قضائی بازپرس دادسرای عمومی تهران نامبرده توسط مامورین پلیس دستگیر و به منظور انجام تحقیقات بازداشت گردید»؛ این خبری بود که حدود ساعت20:20 از سوی دادستانی مخابره و منتشر شد. البته حدود ساعت 20 دیشب بود که کانال‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در خبری فوری از بازداشت اسفندیار رحیم مشایی خبر دادند. یکی از این کانال‌ها نوشت: «ماموران امنیتی دقایقی قبل مهندس اسفندیار رحیم مشایی را بازداشت کردند. مسئولیت امنیت جانی ایشان با مقامات مربوط است». چهار روز پیش نیز حکم محکومیت حبس حمید بقایی اجرا شد و او به زندان اوین منتقل شد. ظاهرا یاران احمدی‌نژاد به ترتیب روانه اوین می‌شوند تا با همکار قدیمی خود یعنی محمدرضا رحیمی که معاون اول بود، دیدار کنند.

دلیل احتمالی بازداشت

وکیل مشایی با تایید بازداشت اسفندیار رحیم مشایی گفت: از علت بازداشت اسفندیار رحیم مشایی اطلاعی ندارم ولی احتمال می‌دهم این بازداشت به خاطر آتش زدن حکم حمید بقایی در مقابل سفارت انگلستان باشد. مهران عبدا...‌پور با بیان اینکه آقای مشایی پرونده مفتوحی که قرار جلب برای آن صادر شده باشد، نداشت، اظهار داشت: ایشان فقط یک پرونده در شعبه چهار بازپرسی داشتند که برای آن قرار تامینی صادر شده است.

آتش زدن حکم بقایی!

صبح 24 اسفند اسفندیار رحیم مشایی در اقدامی عجیب با حضور در مقابل سفارت انگلیس و با ادعای اعتراض به بازداشت حمید بقایی اقدام به آتش زدم حکم وی کرد. این اقدام او در اعتراض به حضور بقایی در زندان بود. طبق اعلان دادسرای تهران پس از تایید حکم دادگاه بدوی حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و هم‌چنین ابلاغ حکم صادره، مأمورین پلیس روز سه‌شنبه (۲۲/۱۲/۱۳۹۶) نسبت به دستگیری و معرفی محکوم‌علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله ۱۵ سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی اقدام نموده و به زندان معرفی شد. این اقدام مشایی واکنش‌های زیادی را به همراه داشت چنان‌که روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «جالب است که اتهام وابستگی به انگلیس را کسی به نظام و قوه قضائیه می‌زند که خودش بارها مخفیانه به کشورهای اروپائی سفر می‌کرد و با سران آن کشورها و آمریکا و همین انگلیس مذاکره می‌کرد و برای مادام‌العمر کردن حاکمیت جریان انحرافی دور از چشم مردم برنامه‌ریزی‌ها داشت. اکنون سوال مردم این است که چرا به این جریان انحرافی مجال هر اقدام و اتهام‌ زدنی داده می‌شود؟» عبدا... گنجی، مدیر مسئول اصولگرای روزنامه جوان، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «لطفا اهداف و خباثت انگلیس را تقلیل ندهید» در واکنش به مشایی نوشت: «حضور مشایی در مقابل سفارت انگلیس و آتش زدن حکم بقایی شاید از جهت باور اجتماعی ارزشی نداشته باشد اما چند نکته را عرض می‌کنم ۱-این باند رازآلود چون راهی مجدد به قدرت نیافتند تا امروز سر تا ته نظام را فاسد می‌دانستند و از امروز بزرگترین قله انقلاب اسلامی -که بین دوست و دشمن بر سر آن اختلاف نیست- یعنی استقلال سیاسی آن را نشانه رفتند و خون بهای صدها هزار شهید که استقلال ایران هست را برای یک حکم زیر پا گذاشتند ۲-ظاهرا توهمی که در داخل دارند نسبت به خارج هم دارند. بقایی کجای سیاست انگلیس است و خطرش برای انگلیس چیست؟ تقلیل اهداف خبیثه انگلیس در ایران در حد حکم یک فرد عادی، خود خدمت به انگلیس است. خوب است مردم قضاوت کنند صحبت‌های مشایی در نفی استقلال ایران امروز، برای انگلیس ارزشمند‌تر است یا حکم بقایی؟»

بیانیه احمدی‌نژاد

پس از تایید بازداشت مشایی بود که محمود احمدی‌نژاد در بیانیه‌ای نسبت به این بازداشت واکنش نشان داد. در بخشی ازاین بیانیه آمده‌است:«ملت عزیز ایران، سلام و درود خداوند بر شما و همه موحدان، آزادیخواهان و عدالت‌طلبان جهان. اطلاع یافتم که عصر امروز(شنبه) خودروی آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی را که فرزند پاک، شجاع و‌انقلابی و خدوم مردم است، متوقف ساخته و ایشان را بدون اعلام علت و بیان عناوین اتهامات احتمالی، بازداشت کرده و با خود برده‌اند. لازم به تاکید و تصریح می‌دانم که مسئولیت سلامتی جناب آقای مهندس مشایی برعهده مقامات قضائی‌‌است و لازم‌است طبق اصول قانون‌اساسی، فورا نسبت به آزادی ایشان اقدام شود...اینجانب شکایت این مظالم را به محضر مولایمان حضرت ولی عصر(عج) می‌برم وازاو در انجام وظیفه دفاع‌از حقوق ملت و کیان کشور،استمداد می‌طلبم.ازخداوندمنان سلامتی و عزت و موفقیت روز افزون ملت بزرگ را مسالت دارم».

برچسب‌ها:

نظر شما