شناسهٔ خبر: 24656046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آزادسازی 10 زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیر سنندجی

گروه اجتماعی- مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: یک خیر سنندجی که نخواست نامش فاش شود با پرداخت یک میلیارد و پانصد میلیون ریال 10 زندانی جرائم غیرعمد را آزاد و در آستانه سال نو آنان را به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگرداند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های کردستان، یک خیر سنندجی که نخواست نامش فاش شود با پرداخت یک میلیارد و پانصد میلیون ریال 10 زندانی جرائم غیرعمد را آزاد و در آستانه سال نو آنان را به آغوش گرم خانواده‌ هایشان بازگرداند.
این فرد نیک‌اندیش پس از آشنایی با اهداف متعالی و خیرخواهانه ستاد دیه و آسیب‌هایی که پیش روی زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده‌های آنان می‌باشد، در محل این ستاد مردمی حضور یافت و با پرداخت مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال، زمینه آزادی 10 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان را که به دلیل بدهکاری مالی در زندان بودند را فراهم کرد.
اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان و نائب رئیس هیأت امنای ستاد مردمی دیه استان، خیرخواهی و نیک اندیشی را از خصوصیات بارز مردم کردستان قلمداد کرد و افزود: مردم و خیرین از حامیان اصلی ستاد دیه استان می‌باشند که همواره با حضور موثر خود، موجبات دلگرمی افرادی که در این مجموعه مشغول به فعالیت می‌باشند را فراهم می‌کند.
وی افزود: این حس نیک اندیشی حتی در میان شاکیان پرونده‌های زندانیان جرائم غیرعمد نیز مشاهده می‌شود به طوریکه در طول سال 96 این افراد با گذشت و چشم پوشی از بیش از شش میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون تومان از حق خود زمینه آزادی بسیاری از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد را فراهم کردند.
ابراهیمی از آزادی 265 زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و عنوان کرد: این افراد به دلیل جرائمی همچون مهریه، نفقه، تصادف، حوادث کارگاهی، بدهکاری مالی و ... در زندان به سر می‌بردند که این تعداد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نسبت به سال 95 بیش از 33درصد رشد از خود نشان می‌دهد.
وی تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان را بیش از 300 نفر اعلام کرد و یادآور شد: برای آزادی این تعداد زندانی بیش از 250 میلیارد ریال نیاز است.
انتهای پیام

نظر شما