شناسهٔ خبر: 24655957 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

یادداشت/ شفر و برانکو؛ این خارجی های دوست داشتنی

نکته حائز اهمیت اینجاست که 2 مربی آشنا با علم روز فوتبال، حالا سوگلی لیگ هستند، نفر اول تیم‌هایی که از پتانسیل چند ده میلیونی هوادار سود می‌برند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / برانکو و حالا شفر. این دو مرد کروات و آلمانی جمله مرسوم در فوتبال را بخوبی معنا کرده‌اند؛ تیم‌های بزرگ، مربیان بزرگ می‌خواهند. حالا سکوهای ورزشگاه‌ها میزبان خیل هوادارانی است که با حرارت و اشتیاق بیشتری نظاره‌گر بازی‌های تیم‌های مورد علاقه خود هستند.

لیگ برتر فوتبال ایران در فصل جاری در شرایطی آغاز شد که پرسپولیس، گسترش فولاد و سپاهان 3 تیمی بودند که سکان هدایت خود را به مربیان غیربومی سپردند. علاوه بر پرسپولیس که همکاری خود را با برانکو ادامه داده بود، در گسترش و سپاهان هم چهره‌هایی آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی، عنان کار را به دست گرفتند؛ لوکا بوناچیچ و زلاتکو کرانچار. اما عملکرد ضعیف‌شان باعث شد هر دو در میانه‌های راه جای خود را به مربیان وطنی بدهند. در این میان دو باشگاه هم به این نتیجه رسیدند که عملکرد نه چندان قابل دفاع مربیان وطنی را با استخدام مربیان خارجی جبران کنند. استقلال و تراکتورسازی این دو تیم بودند. شفر که مدت‌ها قبل‌تر از ساغلام به ایران آمده، به واسطه نتایج کسب شده حالا از جایگاه ویژه و مناسبی سود می‌برد. شفر، آبی‌ها را از حضیض به اوج رسانده و کار به جایی رسیده که بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر مرد آلمانی زودتر آمده بود، حالا استقلال مدعی قهرمانی هم بود. گرچه باید اشاره داشت برخی پیشکسوتان به هنگام انتقاد از مربیان خارجی شاغل در فوتبال‌مان، مدعی می‌شوند همتایان خود خیلی بیشتر از این خارجی‌ها دلشان به حال فوتبال ایران می‌سوزد!
در هر حال نکته حائز اهمیت اینجاست که 2 مربی آشنا با علم روز فوتبال، حالا سوگلی لیگ هستند، نفر اول تیم‌هایی که از پتانسیل چند ده میلیونی هوادار سود می‌برند و این خبر خوبی برای فوتبال ملی ما است که در آستانه حضوری مهم در جام جهانی روسیه قرار دارد. چه خوب است که مدیران و تصمیم‌گیران فوتبال‌مان درصدد به‌کارگیری و تکثیر مربیانی چون برانکو و شفر باشند. از سویی حفظ این دو که از محبوبیت خاصی هم برخوردارند، مقوله‌ای مهم است بخصوص که با نزدیک شدن به پایان لیگ، خبرهایی مبنی بر پیشنهادات اغواکننده به شفر و برانکو منتشر می‌شود./ روزنامه ایران
 

نظر شما