شناسهٔ خبر: 24655288 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

کانون‌های مساجد از هنر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره می برند

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: این ستاد در سند چشم‌انداز خود در افق ۱۴۱۴ توجه جدی به استفاده از زبان هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، گفت: یکی از دغدغه‌های ما در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شناخت اهالی مسجد است از این‌رو سامانه جامع این کانون‌ها «سجا» را به منظور اشتراک‌گذاری ایده‌ها و خلاقیت‌های فعالان مسجدی سراسر کشور راه‌اندازی کردیم.

 

وی با بیان اینکه مساجد، اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مجاورین، مراجعین و عموم مردم، گروه‌هایی هستند که فعالان مسجدی و فرهنگی در برنامه‌ریزی‌های خود باید آن‌ها را در نظر بگیرند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا از طریق کانون‌های فرهنگی هنری و سامانه سجا، همگان حتی کسانی را که کمترین ارتباط را با مساجد دارند، با این خانه‌های خدا مانوس و مرتبط کنیم.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه کانون‌ها باید به سراغ مردم بروند، خاطرنشان کرد: چنین عملکردی همراه با شناخت دقیق مخاطبان و الویت‌بندی، می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور شود.

 

ارزانی در ادامه، با بیان اینکه اگر در جامعه‌‌ای، هنر مقدس و متعالی رایج شود، می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود، گفت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سند چشم انداز خود در افق 1414 توجه جدی به استفاده از زبان هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که "تفاوت‌های اولین رویداد ایده‌پردازی بچه‌های مسجد که ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آن را برگزار می‌کند، با جشنواره ایده‌های مسجدی که مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌کند، چیست؟"، اظهار کرد: اولین تفاوت ما این است که فراخوان این رویداد در دو قالب انجام می‌گیرد از سویی، ایده‌هایی که تجاری‌سازی می‌شود و از سوی دیگر، ایده‌هایی که طرح‌های خوبی برای الهام‌بخشی در حوزه مدیریت مساجد، هستند را شامل می‌شود.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، افزود: تفاوت دوم میان این دو جشنواره، این است که مخاطبان اولین رویداد ایده‌پردازی بچه‌های مسجد، صرفا مسجدی نیست یعنی افرادی که شاید جزو مراجعین مساجد هستند نیز می‌توانند ایده‌های خود را ارسال کنند.

 

ارزانی خاطرنشان کرد: تفاوت سوم میان این دو جشنواره این است که اولین رویداد ایده‌پردازی بچه‌های مسجد به شکل گسترده در سامانه جامع کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و شبکه فراگیر مسجدی، اطلاع رسانی می‌شود.

 

وی درباره موضوعات و اولویت‌های اولین رویداد ایده‌پردازی بچه‌های مسجد، گفت: ارتباط مساجد با محلات و ترویج شادی، نشاط و امید و استفاده گسترده از فضای مجازی در برگزاری این رویداد لحاظ شده است.

 

 

 

نظر شما