شناسهٔ خبر: 24654424 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اينفانتينو : جام جهاني 2018 روسيه به جنگ تبديل نخواهد شد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري فرانسه ، جاني اينفانتينو رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال ( فيفا ) روز شنبه اعلام کرد جام جهاني 2018 روسيه در تابستان امسال به جنگ تبديل نخواهد شد و ولاديمير پوتين رئيس جمهور و مقامات روسيه وعده داده اند امنيت اين تورنمنت را تضمين کنند.
رئيس فيفا تاکيد کرد « ما به جنگ نخواهيم رفت. شما خواهيد ديد که ما قصد داريم در جشن فوتبال شرکت کنيم و اگر کسي بخواهد نا آرامي ايجاد کند مسئله‌ساز خواهد شد».
وي در کنفرانس مطبوعاتي در پاناما گفت: « روس ها به معناي واقعي مي خواهند اين جام جهاني با موفقيت کامل همراه باشد ».
در مسابقات يورو 2016 که در فرانسه برگزار شد درگيري خشونت آميزي بين تماشاگران انگليسي و روس روي داد و بسياري نگران نا آرامي هاي جديد در حاشيه مسابقات جام جهاني روسيه هستند.
اينفانتينو با اشاره به اينکه در گذشته در چهار قهرماني اروپا مشارکت داشته است اعلام کرد مقامات روس همه توان خود را به کار گرفته اند از چنين اتفاقاتي جلوگيري کنند.
وي گفت: « من در برگزاري رويدادهاي بزرگ تا حدودي تجربه دارم و بايد بگويم در هيچ رقابتي تا اين سطح آمادگي به ويژه در سطح امنيتي صورت نگرفته بود ».
مسابقات جام جهاني که از 14 ژوئن تا 15 ژوئيه برگزار مي شود احتمالا شمار زيادي از تماشاگران را از سراسر جهان جذب خواهد کرد.

نظر شما