شناسهٔ خبر: 24654272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

خبرچین/ مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

تلگرام، پَر!

یکی می‌گوید فیلتر می‌شود، یکی می‌گوید نباید بشود. ماجرا همان ماجرای فیلتر تلگرام است که دیروز یکی دو نماینده مجلس گفتند مصوب شده فیلتر بشود، اما شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد ما چنین تصمیمی نگرفته‌ایم! با این حال فیلمی از وزیر ارتباطات منتشر شده که می‌گوید فیلتر تلگرام دیر و زود دارد، ولی سوخت و سوز ندارد.

صاحب‌خبر -

آن ماجرای «لوور» را که یادتان هست؟ دیروز نماینده مربوط از مردم عذرخواهی کرده و گفته چون مجلس خیلی شلوغ بوده، در خوانش این کلمه دچار اشتباه شده است. البته منظور نماینده محترم احتمالا این بوده که بهدلیل شلوغی خانه ملت، نتوانسته خوب بشنود نمایندهها در تصحیح اشتباهش چه میگویند!

اما این عذرخواهی باعث نشد تا دیروز خبرنگاران از سخنگوی شورای نگهبان این سوال را نپرسند که چرا در مجلس ما نمایندهای هست که تلفظ موزه لوور را نمیداند؟ کدخدایی البته در پاسخ به این سوال، تقصیرها را گردن نظام آموزشی انداخته و گفته «قانون، مدرک تحصیلی وکلای ملت را کارشناسی ارشد تعیین کرده و ما در این مورد هم تابع وزارت علوم هستیم.» این یعنی اگر کسی میتواند بدون دانستن تلفظ موزه لوور از دانشگاه مدرک کارشناسی ارشد بگیرد، دیگر به شورای نگهبان چه ربطی دارد.

نظر شما