شناسهٔ خبر: 24654210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

جمع آوری پروفایل 145 خانواده برای شناسایی هویت مسافران آسمان

پروفایل ژنتیک 145 نفر از خانواده‌ها و 126 نمونه از مسافران سانحه هوایی تهران-یاسوج در پزشکی قانونی جمع آوری شد .

صاحب‌خبر -

غلامزاده، مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت : پزشکی قانونی استان فارس نمونه خون 145 نفر از بستگان درجه یک جانباختگان سقوط هواپیمای تهران – یاسوج را جمع آوری کرد و پس از تطبیق پروفایل ژنتیک با 126 نمونه جمعآوری شده از محل حادثه، هویت 45 نفر از جان باختگان را شناسایی و به مراجع ذیصلاح اعلام کرد.

وی با اشاره به این که تطبیق نمونهها و احراز هویت متوفیان حادثه با توجه به امکانات موجود در پزشکی قانونی فارس در کمترین زمان ممکن انجام شد ، افزود: شرایط ویژه و عمق فاجعه، نمونه برداری و شناسایی قربانیان را بسیار سخت کرده بود که این مهم با همکاری نیروهای متخصص مجموعه در سه استان فارس، کهگیلویه وبویر احمد و اصفهان و بهره گیری از امکانات آزمایشگاهی پیشرفته پزشکی قانونی استان فارس تا کنون به سرانجام رسیده است.با انتقال و نمونه برداری از سایر بافتهای کشف شده در محل حادثه هویت بقیه جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج مورد شناسایی قرار می گیرد.

گفتنی است از 45 مسافر تعیین هویت شده تاکنون پیکر هشت نفر به خانوادههایشان تحویل داده شده است.

این در حالی بود که علیمحمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به باشگاه خبرنگاران گفت : نشست ستاد بحران در فرمانداری سی سخت برگزار و قرارشد تا کشف آخرین قطعه پیکر این عزیزان و انتقال آن به شهر یاسوج عملیات جست و جو ادامه پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر برف در ارتفاعات دنا را داریم و دما زیر صفر است اما ما در منطقه دنا سازه ساختیم و با هماهنگی که با هوانیروز داشتیم این سازهها و جان پناهها را به استقرار امدادگران به منطقه منتقل میکنیم. دستگاههایی با رطوبت بالا که زیرزمین را رصد خواهد کرد از خارج کشور خریداری کرده ایم و ادامه عملیات را به وسیله این دستگاه انجام خواهیم داد./ میزان

نظر شما