شناسهٔ خبر: 24653925 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

هشدار هلند به فرانسه و آلمان درباره اصلاحات اتحادیه اروپا

نخست‌وزیر هلند، به فرانسه و آلمان درباره تحمیل طرح‌های اصلاحاتی خود درباره اتحادیه اروپا به دیگر کشورهای عضو این اتحادیه هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه،

صاحب‌خبر -

 گروه جهان

 نخست‌وزیر هلند، به فرانسه و آلمان درباره تحمیل طرح‌های اصلاحاتی خود درباره اتحادیه اروپا به دیگر کشورهای عضو این اتحادیه هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مارک روته گفته، کشورها نباید با پیشنهادهای آلمان و فرانسه برای ایجاد اصلاحات در این اتحادیه به ویژه منطقه یورو موافقت کنند. این مقام هلندی براین باور است که طرح‌های ادغام عمیق‌تر اتحادیه اروپا، مشکلات این اتحادیه را رفع نمی‌کند. هشدار نخست‌وزیر هلند ساعاتی پیش از سفر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به پاریس مطرح شد. مرکل قرار است در این سفر با امانول ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه که علاقه‌مند است دیدگاه‌های خود درباره اصلاحات در نهادهای اتحادیه را به پیش برد، مذاکره کند. روته گفته: «می‌توانیم آزادانه در اتحادیه اروپا تردد کنیم، البته دولت آلمان می‌تواند بدون ما پیشنهاد دولت فرانسه را قبول کند. اما این بدان معنا نیست که ما و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا با هر موضوعی که آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها توافق می‌کنند، موافقت کنیم. ما با هر چیزی موافقت نخواهیم کرد.»

ماکرون، خواستار اصلاحات مهم برای تقویت قوای اتحادیه اروپا و تعمیق همکاری در منطقه یورو در واکنش به چالش‌های فزاینده پوپولیستی در این قاره است. روته به‌ویژه با طرح وزیر مالی مشترک منطقه یورو و بودجه مشترک مخالف است. وی همچنین مخالف افزایش کمک کشورش به بودجه اتحادیه اروپا از سال 2020 برای رفع خلأ چند میلیارد یورویی ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هست و در مقابل پیشنهاد کاهش هزینه‌ها را داده است. نخست‌وزیر هلند در انتقاد از تلاش‌های اصلاحاتی فرانسه و آلمان در اتحادیه اروپا تنها نیست. هفته گذشته نیز وزیران دارایی دانمارک، استونی، فنلاند، ایرلند، لیتوانی، لتونی، سوئد به همراه هلند بیانیه مشترکی را صادر کردند و در آن خواستار اصلاحات ساختاری به‌منظور تقویت ثبات اقتصادی این اتحادیه شدند اما آنها خواستار اقداماتی همچون تکمیل اتحادیه بانکی منطقه یورو و اولویت بخشی به آن در قبال پیشنهادهای دور از دسترس‌تری برای ایجاد تغییرات شدند.  مرکل و ماکرون در اجلاس شورای اتحادیه اروپا در اواسط ماه دسامبر گذشته اعلام کردند مارس پیشنهادهای مشترکی در خصوص اصلاحات منطقه یورو ارائه می‌کنند.

 

نظر شما