شناسهٔ خبر: 24653779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دریافت خسارت نکشت از صنعت برای کشاورزان

دولت در مرحله اول ۴۰ میلیارد تومان از صنایع برای پرداخت خسارت به کشاورزان شرق اصفهان دریافت کرد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان ، قایم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در برنامه تلویزیونی گفتگوی هفته در شبکه استانی اصفهان گفت: تا کنون از  ۲۷ هزار خانوار ساکن شرق اصفهان به ۲۰ هزار خانوار ۲۸ میلیارد تومان پرداخت شده و بقیه هم تا 2 روز آینده پرداخت می شود.

آقای مرادمند با بیان اینکه در مرحله نخست به هر کشاورز بین یک تا سه میلیون تومان علی الحساب پرداخت می شود افزود : این رقم بر اساس هکتار  پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون ، صنایع موظف هستند ۴۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان خسارت نکاشت پرداخت کنند اضافه کرد : با حضور کشاورزان خسارتها بررسی و مبلغ در ابتدای سال آینده پرداخت می شود.

 مرادمند خشک شدن زاینده رود را عامل بحران مشکلات کشاورزان حاشیه رودخانه بیان کرد و گفت : اگرچه این مشکل شامل همه کشاورزان می شود اما کشاورزان شرق به دلیل قرار گرفتن در انتهای مسیر رودخانه مشکلات بیشتری دارند.

وی با قدر دانی از کشاورزان در استفاده از آبیاری های نوین و کشت های مقاوم به خشک سالی افزود :  اصفهان در توسعه و سطح کشت های گلخانه ای و آبیاری تحت فشار رتبه دوم و اول کشور را دارد.

آقای مرادمنداز پرداخت وام های کم بهره و تسهیلات بانکی از سال  آینده خبر داد و گفت: این تسهیلات را جهاد کشاورزی با پیگیری استانداری پرداخت می کند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2013817" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2073296/2013817?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما