شناسهٔ خبر: 24653596 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

نقشه راه اصلاحات منطقه یورو تا ماه ژوئن آماده می‌شود

وزرای دارایی فرانسه و آلمان در نخستین دیدارشان از زمان تشکیل دولت ائتلافی آلمان، موافقت کردند تا پیش از فرا رسیدن ماه ژوئن، نقشه راه اصلاحات منطقه یورو را آماده کنند.

صاحب‌خبر -

وزرای دارایی فرانسه و آلمان در نخستین دیدارشان از زمان تشکیل دولت ائتلافی آلمان، موافقت کردند تا پیش از فرا رسیدن ماه ژوئن، نقشه راه اصلاحات منطقه یورو را آماده کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، هر چند پاریس و برلین بر سر ضرورت نوسازی اروپا توافق نظر دارند اما آنگلا مرکل- صدر اعظم آلمان- و امانوئل مکرون- رئیس جمهور فرانسه- با یکدیگر بر سر مسائلی چون سرعت و محدوده اصلاحات مورد نیاز در منطقه یورو، اختلافاتی دارند.

برونو لومر- وزیر دارایی فرانسه- گفت: باید تا ماه ژوئن بر سر نقشه راهی برای تمام منطقه یورو به توافق برسیم. کار سختی خواهد بود. وی افزود مذاکرات روی قوانین و نهادهای مشترک این منطقه، تشکیل اتحادیه بانکی و راههای محاسبه نرخ مالیات شرکت ها متمرکز خواهد بود.

آلمان و فرانسه امیدوار بودند تا ماه جاری به چشم انداز مشترکی بر سر یکپارچگی عمیق تر اتحادیه پولی یورو برسند اما مشکلات مرکل برای تشکیل دولت، دستیابی به این هدف را به تاخیر انداخت. حال با توجه به این که دولت آلمان بر سر جای خود است، انتخابات سرنوشت سازی سال آینده در کشورهای مختلف برگزار خواهد شد و انگلیس نیز از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، رئیس جمهور فرانسه می خواهد از فرصت اندک موجود نهایت بهره را ببرد.

ماکرون پیشنهاد داده است منطقه یورو یک وزیر دارایی واحد و بودجه ای مستقل داشته باشد اما برخی از اعضای کابینه محافظه کار مرکل نگرانند یکپارچگی عمیق‌تر باعث ریسک انتخاب تندروها در انتخابات و بدهی بیشتر در بین اعضایی که ثبات مالی کمتری دارند شود.

اولاف شولتس- وزیر دارایی آلمان- گفت در خصوص تکمیل اتحادیه بانکی در منطقه یورو پیشرفت بیشتری لازم است و برای برداشتن گام‌های بعدی یکپارچگی باید اجماع بیشتری صورت گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما