شناسهٔ خبر: 24653342 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت‌الله صدیقی:

در تعطیلات نوروزی با ائمه معصومین هم صله رحم داشته باشیم

خبرگزاری شبستان: آیت‌الله صدیقی گفت: ائمه معصومین(ع) از مادر به ما مهربان‌تر هستند در ایام تعطیلات نوروزی با آنها هم صله رحم داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در جلسه درس اخلاق که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: انسان عاقل درباره معاد و آخرت خود بسیار تفکر می‌کند.

 

وی افزود: ما برای داشتن آخرتی سعادتمند باید همواره دین و اعتقادات خود را بر ائمه معصومین(ع) عرضه کنیم و از خداوند بخواهیم که ما را رها نکند، چه بسیار ملاهای کلامی که در علم و دفاع از ولایت فقیه نفر اول بودند اما زمانی که این مقام به آنها نرسید منکر آن شدند، هر کس را خدا رها کند چنین می‌شود.

 

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: پیامبر(ص) با آن درجه از ایمان و اعتقاد که برتر از او در عالم خلقت وجود نداشت به درگاه الهی ناله می‌کرد که الهی مرا یک لحظه به خود وانگذار؛ در روایت است که در آخرالزمان شخص از منزل خود باایمان خارج شده و بی‌ایمان به منزل بازمی‌گردد.

 

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه قرائت سوره آل یس برای کسانی که فرصت عمر خود را از دست دادند بسیار مجرب است، اظهار داشت: شیطان با 6 هزار سال عبادت مطرود درگاه الهی شد چراکه دچار تکبر بود، از خداوند بخواهید که که از شر نفس خبیث نجات پیدا کنید چرا که نفس اماره انسان را در مسیر شیطان قرار می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه تفکر در عظمت خداوند و قیامت انسان را رشد می‌دهد، گفت: امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمودند آه از توشه اندک و طولانی بودن راه آخرت؛ به گذشته فکر کرده آن را جبران کنید قدر امروز خود را بدانید و به نیکوکاری مشغول باشید.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: در دوران جوانی غریزه انسان بسیار طغیان‌گر است با مراقبه و غلبه بر نفس آن را کنترل کنید، خداوند غضب خود را در معصیت پنهان کرده است.

 

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه اهل جهد و مبارزه با نفس خود باشید، ابراز کرد: عمر انسان همچون گنجی است که به مرور از دست می‌رود در همنشینی با علما، برنامه علمی و جهادی، مراقبه، مطالعه قدر آن را بدانید.

 

وی افزود: ائمه معصومین(ع) از مادر به ما مهربان‌تر هستند در ایام تعطیلات نوروزی با آنها هم صله رحم داشته باشیم، همواره با اخلاق، رفتار، گفتار و کردار نیک و شایسته طوری باشید که آنها از شما راضی و سبب زینت آنان باشید.

برچسب‌ها:

نظر شما