شناسهٔ خبر: 24653307 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشکیل بیش از ۱۷ هزار پرونده تعزیراتی

سازمان تعزیرات حکومتی: بیش از ۱۷ هزار پرونده تعزیراتی در ۱۰ روز گذشته تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

تشکیل بیش از ۱۷ هزار پرونده تعزیراتیبه گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما، سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تغزیرات حکومتی با حضور در بخش خبري 21 شبکه يک سيما با اشاره به اينکه اين سازمان، واحد هاي صنفي متخلّف را بيش از 145 ميليارد تومان جريمه کرده است گفت: از زمان آعاز طرح، بيش از 17 هزار پرونده در 10 روز گذشته تشکيل شده است که بيش از 85 درصد اين پرونده ها تخلّفات صنفي از قبيل گران فروشي، کم فروشي، احتکار، درج نکردن قيمت و صادر نکردن فاکتور را شامل مي شود.

سيد ياسر رايگاني با اشاره به اينکه طرح نظارت نوروزي سازمان تعزيرات حکومتي از 15 اسفند امسال آغاز شده است، افزود: اين طرح تا 15 فروردين سال 1397 ادامه دارد.

وی با بيان اينکه هزار بازرس اين سازمان در اين طرح فعال هستند، اضافه کرد: اين تعداد يک سوم ظرفيت نيروي انساني اين سازمان را تشکيل مي دهند و روزانه 10 تا 12 ساعت فعاليت مي کنند.

رايگاني افزود: سياست ما در سازمان تعزيرات حکومتي، پلمب کردن واحد صنفي نيست و هدف ما اين است که از تخلفات پيشگيري کنيم امّا در موارد تکرار تخلف، ناچاريم واحد صنفي را پلمب کنيم واخيراً 5 واحد صنفي را در اصفهان به همين علت پلمب کرديم.

سخنگوي طرح نظارت نوروزي سازمان تعزيرات حکومتي گفت: با توجه به اينکه بازار تحت تاثير خريد شب عيد است گشت هاي نظارتي را دو برابر کرديم و در يک ماه اخير بيش از 15 هزار گشت را در سراسر کشور با حضور نماينده هاي اتحاديه ها، اصناف و سازمان هاي ذيربط انجام داديم.

سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی: تخلفات واحد های صنفي نسبت به پارسال حدود 15 تا 16 درصد افزايش نشان مي دهد.

رايگاني با بيان اينکه تخلفات واحدهای صنفي نسبت به پارسال حدود 15 تا 16 درصد افزايش نشان مي دهد، افزود: بخشي از گزارش تخلفات از طريق سامانه اينترنتي سازمان تعزيرات حکومتي به نشاني T135.ir ، بخشي از طريق سامانه پيامکي 300000135 و بخشي هم از طريق شماره تلفن 124 اطلاع داده مي شود و بخشي هم از طريق رصد بازار و بخشي هم با همکاري سازمان ها انجام مي شود.

وي با بيان اينکه مجتمع ويژه رسيدگي به تخلفات بهداشت، دارو و درمان را براي نخستين بار در تهران راه اندازي کرديم گفت: سازمان هواپيمايي کشور هم تعامل خوبي با سازمان تعزيرات حکومتي دارد.

رايگاني افزود: اخيراً در فرودگاه امام خميني (ره) دو واحد صنفي را به مبلغ 70 ميليون تومان جريمه کرديم و شعبه دائم سازمان تعزيرات حکومتي هم در فرودگاه شيراز داير شده است.

وي گفت: در استان هاي پرتردد از جمله مازندارن و شهر چالوس شعبه سيار سازمان تعزيرات حکومتي فعاليت مي کند و در رستوران هاي بين راهي استان البرز هم بيش از 5 تن گوشت را معدوم کرديم.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2013804" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2073329/2013804?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما