شناسهٔ خبر: 24653244 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

همزمان با حمله عناصرفرقه تشیع انگلیسی به سفارت ایران در لندن؛

باید منتظر فتنه مذهبی جدیدی باشیم؟!

سفر بحث برانگیز نیکولاس هاپتون سفیر سابق انگلستان به مشهد مقدس

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز؛ فصل جدید و  کم سابقه ای  از دشمنی و توطئه گری روباه پیر، انگلستان برعلیه کشورمان با غفلت و خواب زمستانی مسئولان دولتی در حال رخ دادن است و دولت انگلستان با توجه به رویکرد نادرست دیپلماسی دولت با شتابی مضاعف بر گستاخی اش در خصومت ورزی با جمهوری اسلامی ایران افزوده است.
 
دولت بریتانیا در طول چند ماه اخیر علاوه  بر تشدید فعالیتهای دیپلماتیک ضد ایران در مجامع بین المللی، از جار و جنجال بر سر نازنین زاغری   تبعه ایرانی ــ انگلیسی  محکوم به جاسوسی گرفته تا تلاش برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی در سازمان ملل به بهانه دخالت در یمن! سفارت خود در ایران را نیز فعال تر کرده است که به نظر میرسد این امر پس از سفر آذر ماه بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان به تهران اتفاق افتاده باشد تا جایی که وی در سفرش ساختمان جدید سفارت انگلستان را در محوطه این سفارت افتتاح کرد.
 
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان و نیکولاس هاپتون سفیر سابق انگلستان در کنار ساختمان تازه تاسیس این سفارت در تهران
 
در شرایطی که پس از فتنه دراویش گنابادی طی فقط یک هفته هیئت خدام المهدی وابسته به فرقه تشیع انگلیسی با چراغ سبز دولت انگلستان  به سفارت کشورمان در لندن تعرض و پرچم ایران را پایین کشیدند و کارکنان بخش فارسی بی بی سی طی نمایشی مضحک از ایران به شورای حقوق بشر سازمان ملل شکایت کردند،  بتازگی عکسهایی از سفر نیکولاس هاپتون سفیرتازه معزول انگلستان به مشهد مقدس منتشر شده است. سفری که اخبار ضد ونقیض درباره رسمی یا غیر رسمی نبودنش حساسیت ها را پیرامون آن مضاعف کرده است. تنها اخباری که از سفر سفیر بریتانیا منتشر شده است این است که هاپتون در این سفر علاوه بر دیدار با شهردار مشهد از دو مرکز خیریه همدم و فتح المبین و یک فروشگاه برند انگلیسی به نام دبنهامز دیدن کرده است  و هیچ خبری از دیگر برنامه های کاری هاپتون در دست نیست، البته توضیحی هم در خصوص اینکه چه ارتباطی می تواند میان مراکز خیریه و سفیر انگلستان وجود داشته باشد که سفیر سابق بریتانیا خود را ملزم به دیدار از آنها کرده است داده نشده است.
 
سفر نیکولاس هاپتون به مشهد مقدس و بازدید وی از مرکز خیریه فتح المبین 
 
بازدید نیکولاس هاپتون از مرکز خیریه  توانبخشی همدم
 
نیکولاس هاپتون در کنار فروشگاه انگلیسی دبنهامز
 
در این میان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد تنها مقام رسمی است که در اینباره اظهار نظر کرده است. وی طی مصاحبه ای اعلام کرده است سفر هاپتون با اطلاع و نظر وزارت امور خارجه صورت پذیرفته است و درادامه ادعا کرده است محور مذاکرات با هاپتون مسائل اقتصادی بوده است اما نبود هیئت اقتصادی در کنار هاپتون در این سفر بر ابهام ها افزوده است، سوابق امنیتی نیکولاس هاپتون از سویی و سفر وی به شهر با اهمیتی که وقایع دی ماه از این شهر کلید خورد از دیگر سو حساسیت آگاهان امر و مردم  مشهد را برانگیخته است.
 
 نیکولاس هاپتون وزیر تازه معزول انگلستان در سفر به مشهد مقدس
 
برهمین اساس شوراى هماهنگى تشكل هاى فرهنگى و اجتماعى مشهد مقدس با توجه به همین حساسیت ها در اعتراض به سفر سفیر انگلیس به مشهد بیانیه ای را صادر کردند. آنها در این بیانیه خواستار پاسخگویی وزارت خارجه و مسئولان استان خراسان رضوی و اعلام جزئیات برنامه های سفر هاپتون شدند. متن این بیانیه به شرح زیر است:
 
بِسْم الله الرحمن الرحيم 
مردم شريف مشهد الرضا (ع)
استاندار محترم خراسان رضوى 
نمايندگان محترم مردم شريف مشهد در مجلس شوراى اسلامى 
اعضاى محترم شوراى اسلامى شهر مشهد 
فرمانده محترم سپاه استان 
مديركل محترم وزارت اطلاعات استان 
مسئول محترم دفتر نمايندگى شمال شرق وزارت خارجه جمهورى اسلامى ايران 
با سلام و احترام 
 
در چند روز گذشته پيرو سفر سفير كشور خبيث انگلستان به پايتخت فرهنگى جهان اسلام مشهد الرضا (ع) اظهارات مختلفى از طريق رسانه ها بخصوص در فضاى مجازى صورت گرفته است كه هريک در جاى خود قابل تامل است ، اما از آنجايى كه هيچ مقام مسئولى در اين خصوص اظهار نظر نفرموده بودند گمان می رفت كه ان شاءالله أصل سفر صورت نگرفته باشد تا اينكه معاون محترم مديركل روابط عمومى در حوزه بين الملل شهردارى مشهد مقدس در اين خصوص اظهار نظر فرمودند. 
 
فارغ از خباثت و نيرنگ و جنايات دائمى كشور انگلستان در طول تاريخ نسبت به ملت شريف ايران كه اين رذالت ها بعد از پيروزى شكوهمند انقلاب اسلامى مضاعف گرديد و نقطه اوج آن در ماجراى پر رمز و راز فتنه ٨٨ تحقق يافت، بد عهدى و خيانت اين كشور در قضيه برجام و اتخاذ شيوه رذيلانه پيرامون مباحث موشكى و حضور منطقه اى جمهورى اسلامى ايران در راستاى تحقق امنيت و صلح پايدار در منطقه و نيز چراغ سبز اين كشور در اقدام كور و شنيع اعضاى هیئت خدام المهدى منتسب به فرقه تشيع انگليسى شيرازى، كه خود مثنوى هفتاد من كاغذ است، پيرامون اين سفر ابهامات فراوانى وجود دارد كه لازم است از سوى مقامات سياسى و امنيتى استان خراسان رضوى مورد پاسخ واقع شود.
 
سفير كشور خبيث انگليس اقاى نيكلاس هاپتون تا قبل از مسئوليت فعلى، مسئوليت سفارت اين كشور در يمن و امارات، رييس ميز خاورميانه دستگاه امنيتى انگلستان و مهمتر از همه معاون امنيتى وزارت خارجه اين كشور را داشته است كه در جاى خود بسيار قابل تامل است و جا دارد نه تنها سفرهاى غير رسمى اين شخص كه حتى سفرهاى رسمى و مباحث مطرح شده او در اين ديدارها به دقت مورد ارزيابى قرار گيرد، اينكه در اين برهه زمانى فردى با چنين سابقه امنيتى و سياسى بصورت غير رسمى به مشهد الرضا (ع) با حساسيت هاى خاص خود كه در برخى موارد از حساسيت هاى شهر تهران نيز بالاتر است سوالات و ابهامات فراوانى را ايجاد می نمايد.
 
بر اساس اعلام در فضاى مجازى شخص سفير در اين سفر برنامه بازديد از دو مركز خيريه همدم و فتح المبين و يک فروشگاه برند انگليسى (دبنهامز) را داشته است و از ساير برنامه هاى آقاى سفير خبرى منعكس نشده است، سوال اول اين است هدف آقاى سفير از بازديد دو مركز خيريه چه بوده و چه اقدامى براى اين دو مركز رخ داده است؟ فعاليت هاى اين دو مركز در چه حوزه اى است؟
 
با عنايت به خباثت اين كشور لازم است چنانچه بفرموده معاون مديركل روابط عمومى شهردارى سفر با اطلاع و نظارت وزارت خارجه بوده است ريز برنامه ها و نتايج حاصل از سفر اقاى سفير از طريق رسانه هاى رسمى خصوصا صدا و سيماى خراسان رضوى انعكاس پيدا نمايد. 
نكته ديگر در خصوص خباثت دائمى انگليس و احتمال ارتباط وقایع ديماه مشهد با اين كشور ، و نيز حادثه اخير سفارت ايران در انگلستان و وجود پايگاه تشيع انگليسى در مشهد و سفر آقاى سفير به مشهد الرضا(ع) است. 
 
بفرموده مديركل روابط عمومى شهردارى مشهد در حوزه بين الملل در اين ديدار مباحث اقتصادى مورد مذاكره قرارگرفته است، سوال اين است كه اساسا توسعه و پيشرفت پايتخت فرهنگى جهان اسلام چه نيازى به سرمايه گذارى از طريق پول كيف و چمدان هاى انگليسى دارد؟ كشور خبيث انگلستان همواره يكى از مدافعان تحقق قدس شرقی و غربى بوده است، آيا اين سرمايه گذارى ها و اقدامات اقتصادى در راستاى تحقق مشهد شرقی و مشهد غربى وعده داده شده و قرار است با امام رضا زدايى، مشهد الرضا(ع) شهر زيارت را به مشهد گردشگرى كه روياى انگليسى و ارادتمندان به انگليس خبيث است تبديل كند؟ 
 
نكته ديگر آنكه آيا اين سفر بر اساس يک برنامه ريزى قبلى انجام يافته است يا بر مبناى يک حركت دفعى رخ داده است ؟ 
سفر سفراى كشورهاى مختلف در جغرافياى هر كشورى بر اساس پروتكل ها و چارچوب ها و عرف ديپلماتيک صورت می گيرد كه اگر اين پروتكل ها رعايت نگردد سفر غير رسمى خواهد بود . از آنجا كه هدف از ديدار مباحث اقتصادى طرح گرديده بايد ديد چرا بر خلاف عرف ديپلماتيک از هيأت همراه اقتصادى آقاى سفير در اين ديدار خبرى نيست؟ اگر سفر اقتصادى بوده است متاسفانه بايد بپذيريم كه تيم مديريتی شهردارى مشهد نه تنها تسلطى بر مسائل ديپلماتيک ندارند بلكه در حوزه مباحث اقتصادى هم از روال هاى معمول تشريفات اقتصادى بى بهره اند. بعلاوه حضور مترجم رسمى وزارت خارجه در اين ديدار ارتباطى با تسلط طرفين به زبان فارسى يا انگليسى ندارد بلكه يک پروتكل معمول در سفر هاى رسمى است كه عدم حضور نشان از غير رسمى بودن اين سفر دارد.
 
كه در اين صورت بايد پرسيد در يک سفر گردشگرى آقاى سفير چرا ديدار رسمى با آقاى شهردار بر خلاف ضوابط ديپلماتيک صورت گرفته است؟ لازم به ذكر است كه وزارت محترم خارجه در اين خصوص اعلام نموده است كه اين سفر با اطلاع اين وزارت صورت گرفته و اين بمعنى سفر رسمى سفير نيست، چرا بر خلاف پروتكل هاى ديپلماتيک نماينده اى از دفتر نمايندگى وزارت خارجه حضور داشته است ؟ 
و اگر سفر رسمى بوده است چرا تنها با شهردار محترم ديدار صورت گرفته و ساير مقامات استان از جمله استاندار محترم ديدارى نداشته اند كه بتوانند مواردى همچون پرواز مشهد - لندن را به نتيجه برسانند؟
 
در پايان خاطر نشان ميسازد ابهام در خصوص اين سفر هرگونه اتفاقات بعدى سياسى و امنيتى استان، در اين برهه زمانى حساس را متوجه مسئولان و متوليان و ديدار كنندگان با آقاى سفير كشور خبيث انگلستان خواهد ساخت و قطعا افكار عمومى منتظر شفافيت كامل اين ديدار خواهند بود.
 
لازم به ذكر است اين بار صرفا به تذكر مكتوب اكتفا كرده ايم، اميد داريم به نصيحت مشفقانه علماء و بزرگان و بخصوص نماينده محترم ولى فقيه استان گوش فرا دهيد و بر مدار تغيير به نفع مردم حركت كنيد كه قطعا مورد رضاى خداوند تبارک و تعالى است.
والسلام 
٢٢ اسفند ماه ١٣٩٦ 
شوراى هماهنگى تشكل هاى فرهنگى و اجتماعى مشهد مقدس
 
 
توییت هاپتون درباره سفرش به مشهد و حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) 
 
آنچه در مورد هاپتون مهم است این مطلب است که گفته می شود وی مدتی مامور سرویس ام ای ایکس (سرویس امنیت خارجی انگلیس) بوده و در وزارت خارجه نیز عهده دار سمت های امنیتی بوده است. وی فردی کلیدی در وزارت امور خارجه بریتانیا محسوب می شود. او طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ میلادی به عنوان سفیر انگلیس در یمن و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی به عنوان سفیر این کشور در قطر ایفای نقش کرده است. هاپتون متخصص حوزه امنیت ملی بوده و در حوزه مناسبات انگلیس و اروپا نیز نقش اجرایی فعالی را در دستگاه سیاست خارجی این کشور ایفا کرده است. وی درست در زمان وقوع بیداری اسلامی، حضوری فعال در یمن داشت و در زمان اوج گیری بحران سوریه و تشکیل گروه تکفیری ـ تروریستی داعش، یعنی در سال ۲۰۱۳ میلادی، نقش کلیدی و حساسی در مدیریت پروژه و انتقال پیام های محرمانه لندن به دوحه درباره حمایت از گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه ایفا کرد. از سویی؛ با توجه به تمرکزی که این مامور اطلاعاتی ـ امنیتی دیپلمات نما در حوزه امنیت ملی انگلیس و اروپا داشته، یکی از اصلی ترین تخصص های وی حوزه «جنگ نرم» و «تبلیغات» است

منبع:رجانیوز

نظر شما