شناسهٔ خبر: 24653219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

710 میلیارد ریال به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی عصر شنبه در شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 100 درصد اعتبارات جاری (هزینه‌ای) و سایر ردیف‌های مصوب در بودجه

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی عصر شنبه در شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 100 درصد اعتبارات جاری (هزینه‌ای) و سایر ردیف‌های مصوب در بودجه سال 96 به استان ابلاغ شده است.
وی افزود: این میزان بودجه هزینه‌ای در استان معادل یک هزار و 970 میلیارد ریال است.
احمدی تصریح کرد: یک هزار و 130 میلیارد ریال از این میزان در قالب بودجه جاری و 840 میلیارد ریال نیز از سایر موارد بوده است.
رئیس خزانه معین کهگیلویه و بویراحمد پیشتر گفته بود که میزان اعتبارات مصوب برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان رسمی و پیمانی 24 دستگاه اجرایی در استان افزون بر یک هزار و 140 میلیارد ریال است.
تاکنون حدود 930 میلیارد ریال آن نقدینگی شده و به حساب این تعداد دستگاه اجرایی پرداخت شده است.
نوروزی یادآور شد: همچنین پاداش پایان خدمت تمامی بازنشستگان در دستگاه‌های مختلف اجرایی استان (24 دستگاه اجرایی) تا پایان سال 95 پرداخت شده است.
احمدی گفت: هیچ بهانه‌ای برای کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در حوزه طرح‌های عمرانی وجود ندارد.

** وصول 2 هزار و 610 میلیارد ریال درآمدهای عمومی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: میزان درآمدهای عمومی در این استان در سال جاری تاکنون افزون بر 2 هزار و 610 میلیارد ریال معادل بیش از 105 درصد است.
وی میزان سهم استان در زمینه درآمدهای عمومی در سال 97 را نیز افزون بر 2 هزار و 730 میلیارد ریال ذکر کرد.
احمدی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه وصول درآمدهای عمومی در سال جاری افزون بر 180 میلیارد ریال از سهم ابلاغ شده خود جلوتر است که در این راستا جزء پنج استان برتر کشور است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: امسال 140 میلیارد ریال از بدهی‌های دولت به بخش خصوصی با روش تهاتر پرداخت شد که این استان در این زمینه یکی از استان‌های موفق در کشور بوده است.
احمدی یکی از راه‌های مهم برای پرداخت دهی دستگاه‌ها به بخش خصوصی استفاده از قانون تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه است.
وی گفت: پرداخت مطالبات و بدهی‌های قطعی دولت به بخش خصوصی از طریق تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه امکان‌پذیر است و دولت برای پرداخت بدهی‌ها به این روش برنامه ریزی کرده است.
قانون تهاتر بیشتر در طرح‌های عمرانی بدون اعتبار لحاظ می‌شود که دستگاه‌ها و مدیران باید با استفاده از این روش بخشی از بدهی‌های خود را به پیمانکاران از طریق تهاتر تسویه کنند.
در برخی طرح‌های عمرانی فاقد اعتبار چنانچه دولت به پیمانکاران بدهکار باشد و در عوارض مالیاتی، پیمانکاران به دولت بدهکار باشند بر اساس معاملات پایاپای بخشی از طلب‌ها حذف و بخش دیگر از طریق نقدینگی‌ پرداخت می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل امور اقتصادی و دارایی میزان بدهی دولت به بخش خصوصی در این استان افزون بر 15 هزار میلیارد ریال است.
در سال 91 کل بودجه عمرانی این استان اعم از استانی و ملی سه هزار و 420 میلیارد ریال بود که در سال 95 با حدود سه برابر رشد به رقمی افزون بر هفت هزار و 320 میلیارد ریال رسید.
کل بودجه عمرانی در بودجه سال 96 در کهگیلویه و بویراحمد با بیش از سه برابر رشد نسبت به سال 92 رقمی افزون بر 12 هزار میلیارد ریال است.
سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از کل اعتبارات عمرانی دولت در سال 92 حدود 62 صدم درصد بوده که در سال 96 به 1.7 دهم درصد رسیده است.
از مجموع بیش از 710 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی در کشور تنها 140 هزار میلیارد ریال آن در قالب اعتبارات استانی به استان‌ها تخصیص می‌یابد و حدود 570 هزار میلیارد ریال آن در قالب بودجه‌های ملی و متفرقه در اختیار دولت و وزارتخانه‌ها در مرکز هستند.
در این نشست همچنین 14 مصوبه کارگروه زیربنایی استان موردبررسی قرار گرفت که 13 مورد آن مورد تصویب قرار گرفت.
تصویب کلیات طرح جامع شهر قلعه رئیسی در شهرستان کهگیلویه از مهمترین مصوبات امروز در شورای برنامه‌ریزی استان بود.
3016/6110
انتهای پیام

نظر شما