شناسهٔ خبر: 24653139 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

زباله‌های الکترونیکی‌تان را به شهرداری بدهید، می‌خرد

سازمان پسماند شهرداری تهران از جمع‌آوری و خرید پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی (انواع باتری، لامپ‌های روشنائی، قطعات رایانه و مخابراتی، لوازم خانگی و ...) از شهروندان برابر قیمت مصوب و تعیین شده در غرفه‌های بازیافت مستقر در سطح مناطق خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سازمان پسماند شهرداری تهران اعلام کرد: بر اساس مفاد قانون مدیریت و آیین‌نامه اجرایی آن، مدیریت اجرائی و بازیافت پسماندهای حاصل از وسایل برقی و الکترونیکی به عهده تولید کنندگان و وارد کنندگان وسایل مذکور است. در راستای رعایت قانون مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست و پیشگیری از آثار زیانبار ناشی از دفن و دفع پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی و مدیریت بهینه آن‌ها، ضروری است کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات، نهادهای دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی اهتمام لازم جدی در ایفای وظایف محوله در قانون مدیریت پسماند را داشته باشند.

این سازمان در راستای مدیریت بهینه پسماند شهر تهران و به منظور کاهش خطرات بهداشتی و زیست محیطی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی، از سنوات گذشته اقدام به اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان و مراکز در خصوص اهمیت موضوع و تشویق آنان به تفکیک در مبدا و تحویل جداگانه اینگونه پسماندها از سایر پسماندهای خانگی کرده است.

همچنین با توجه به پیش بینی به عمل آمده در قراردادهای عملیات جمع‌آوری پسماندهای خشک، سازمان مدیریت پسماند به عنوان دستگاه نظارت عالیه پیمانکاران مربوطه را ملزم به جمع‌آوری و خرید پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی (انواع باتری، لامپ‌های روشنائی، قطعات رایانه و مخابراتی، لوازم خانگی و ...) از شهروندان برابر قیمت مصوب و تعیین شده در غرفه‌های بازیافت مستقر در سطح مناطق کرده است.

ضمنا به منظور افزایش انگیزه پیمانکاران در جمع‌آوری و خرید پسماندهای موصوف از شهروندان از ظرفیت بخش خصوصی و ایجاد هماهنگی به منظور همکاری شرکت‌های فعال در زمینه بازیافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی با پیمانکاران عملیات جمع‌آوری پسماندهای خشک مناطق استفاده می‌شود.

در نهایت لازم به ذکر است که فراخوان‌ شناسایی اشخاص حقوقی و فعالان دارای پروانه و مجوزهای لازمه از مراجع ذی صلاح در زمینه جمع‌آوری و بازیافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی جهت افزایش میزان و راندمان بازیافت پسماندهای مذکور و کاهش خطرات و هزینه‌های دفع مترتب بر آن، منتشر شده است.»

نظر شما