شناسهٔ خبر: 24653129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تبریز 2018 فرصتی برای توسعه آذربایجان شرقی

خبرگزاری صداوسیما

استاندار آذربایجان شرقی گفت: افتتاح رسمی رویداد بین المللی تبریز 2018 در اردیبهشت سال آینده فرصت مغتنمی برای توسعه استان است.

صاحب‌خبر -

تبریز 2018 فرصتی برای توسعه آذربایجان شرقی به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مجید خدابخش در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: همه مدیران دستگاه ها باید از این فرصت تاریخی برای توسعه استان استفاده کنند و پیش از سفر رئیس جمهور به استان با دعوت از وزرا طرح های مهم و اولویت دار را برای افتتاح یا دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی و اعتبارهای دولتی در برنامه قرار دهند.
وی گفت : به جای خرد کردن اعتبارها در طرح های مختلف، بهتر است اتمام چند طرح مهم استانی مانند افتتاح خط اول قطار شهری، طرح کاتد مس و نفلین سینیت در اولویت قرار بگیرد.
استاندار با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه ها و بانک ها در پرداخت تسهیلات تولید و اشتغال گفت: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی بیشترین متولی اعطای تسهیلات در این بخش هستند.
خدابخش یادآوری کرد: در کشور ما تسهیلات با عقود اسلامی در قالب مشارکت مدنی و فروش اقساطی پرداخت می شود و متقاضیان باید بدانند که چیزی به نام وام در بانکداری بدون ربا وجود ندارد.
وی با اشاره به آغاز واگذاری اختیارات پرداخت کمک‌ های فنی و اعتباری به استانداری‌ها، افزود : این کمک‌ها در قالب تسهیلات بدون سود پرداخت می شود و باید محل دقیق مصرف این کمک‌ها و شرایط اعطای آن به طور دقیق مشخص شود تا رانتی در این زمینه ایجاد نشود.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: پرداخت این کمک‌ها به صورت اسناد خزانه بوده و پول نقد نیست بنابراین باید شرکت های بیمه، بانک ها و امور مالیاتی آن را از پیمانکاران و تولیدکنندگان قبول کنند.

نظر شما